confessions

kanellos

Yazar  · 25 Nisan 2017 Salı

  1. toplam giri 178
  2. takipçi 30
  3. puan 5829

liberalist nickli üyenin aldığı ibretlik ceza

kanellos
laik sözlük kamuoyuna;
bu olay emsal niteliği taşımakta olup benzeri durumlarda aynı ceza üyelere uygulanacaktır.
sözlüğümüzün "liberalist" nickli yazarı hakkında gelen homofobik söylemlerde bulunduğu tarafımızca değerlendirilmiş ve kendisi bu konuda uyarılmıştır. ancak uyarılara tekrar homofobik bir üslupla cevap vererek eşcinsel arkadaşlarımızın hasta olduğunu ima etmiştir. sözlüğümüz sınırları içerisinde ırkçılık, türcülük nasıl keskin çizgilerle yasak ise aynı şekilde cinsiyet eşitsizliği ve homofobi de aynı ölçüde yasaktır. arkadaşımızın bu yaptırımına ceza olarak kendisine "onur yürüyüşü" isminde bir başlık açıp bilimsel bir tanım yapmasını istedik. ancak bunu da homofobik bir dille reddedip bu başlığı açmaktansa banlanmak istediğini belirtti. ancak yönetim olarak bu yazarımızın banlanmasının bu arkadaşa bir ödül olduğuna karar verdik ve onun yerine eşcinsel dostlarımızla empati yapabilmesi için 3 gün boyunca kalacek şekilde rütbesini "lgbti aktivisti" olarak değiştirme kararı aldık. 3 gün boyunca kalacağı bu rütbe sözlük içerisinde mesaj atmasını, anrty girip başlık açmasını engelleyecektir. değerli sözlük ahalisine duyrulur.
8

gezi parkı direnişinde başlattığımız akım

kanellos
gezi parkının henüz ilk günleriydi. çadırlar kurulmuş temizlik yapıyoruz. sabahın 07:00 si gibi uyandık, temizliğe başlayacağız tam ama günaydın sigarası yakmak istiyor herkes, kimsede yok. bir anda çevremizdeki kimsede sigara olmadığını fark ettim. haliyle parkın içinden geçen, işine giden insanlardan 1, 2 dal istersem sorun olmaz diye düşünmeye başladım. bir baktım, uzaktan takım elbiseli, elinde bilgisayar çantası, adeta şirket yönetiminde olan yakışıklı bir tip geliyor. tamam dedim bunda en güzel sigaralardan biri vardır, bir dal paylaşmak isteyebilir belki dedim. tam bizim çadırın önüne geldiğinde günaydın diyerek sigara rica ettim, benden beklememi birazdan geleceğini söyledi, bende tamam dedim ve beklemeye başladım. yaklaşık 30 dakika sonra adam elinde poşetle yanıma geri geldi. işinden dolayı hiç direnişe gelemediğini, yanımızda olamadığı için kendini çok kötü hissettiğini, bu yüzden gereken destek neyse vermek istediğini söyledi ve elindeki poşeti bana verdi. abartmıyorum yaklaşık 15 paket sigara vardı. bu çok fazla dediğimizde de o zaman insanlarla paylaşıp gitti koca yürekli burjuvamız. çadırımı paylaştığım arkadaşımı uyandırıp durumu anlattım. ne yapalım diye düşündük ve madem paylaşın dedi paylaşalım dedik. alttaki fotoğrafta gördüğünüz gibi bir plastik kutu buldum, üzerine sigara komünü yazdım. bütün sigara paketlerini açıp içine koydum, ardından da kutuyu bizim çadırın önüne koyup arkadaşla temizliğe çıktık. sigara komününün ortalama 3/1 lik kısmı doluydu gelinceye kadar biter diye düşünüyorduk, geri geldiğimizde kutunun tamamı dolmuştu. bitmesi gereken kutu ağzına kadar dolmuştu... çünkü komün demek ihtiyacın kadar al, gerisini bırak demektir. biz de bu bir kutuyu 4 kutuya paylaştırıp etrafa yaydık. ardından benim barikat nöbetine gitmem gerekti, 5 saatlik barikat nöbetinin ardından geriye geldiğimde parkın neredeyse her yerinde sigara komünü vardı...

sokak kültürünün bilinmeyen felsefesi

kanellos
"SıCaq $u qİßi$iN yİqiT h3m aqıY0r$uN H3m YaqıY0rSuN HaNy"

bu vakada bir çok kültürel kırılma söz konusudur. ilk başta mevcut alfabenin kullanımı yerine algıda seçiciliğin merkeze alındığı bir sembol kullanımı söz konusudur. bu eserin sahibinin temel kaygısı farklı iletişim tarzları ile hislerini çok daha kısa bir şekilde anlatmaktır. yapılan benzetmeler hislerin farklı ruh halleriyle de harmanlanmasını sağlamaktadır. bunun bir de farklı kültürlenimlerden etkilenmiş versiyonu vardır;

"ßiZ İzMiRLi Değİlİz Qi MaNiTa QoŞsUn PeŞiMiZDeN
BiZ İsTanBuLLu DeqiLiZ ki ALtImıZda bMw oLSuN
BiZ DeRsiMLiYiz HeWaLN0 ßıraK da PoLis PeŞiMiZdEN QoşSun"

bu ikinci çalışmada kültürel yapının kentsel mekan üzerindeki farklılıkları incelenmiştir. her coğrafyanın kendine ait özel bir etno dinsel ve kültürel özelliği vardır ve bu alt kültürlerin kendi benlikleri kendi iç çatışmalarını doğurmaktadır. bu eserin birincil perspektifteki teması farklı toplumsal özelliklerin iç çatışmalarıdır ancak bunun arka planında etno kültürel bir farklılığın da tanımlaması yapılmaktadır ki bunun temeli de ekonomik bazlı sınıf çatışmasıdır. aynı eserin bir diğer inceleme konusu da ulus kimlik yapılarındaki cumhuriyet sonrası bölünmelerin kendi öz kimlik çatışmasını diğer kültürlerle harmanlamasıdır. dolayısıyla bu kısa görünen eserin içinde sosyolojik olarak hem ulus kimlik yapılarından, hem sınıf çatışmalarından, hem de toplumların kültürlenim süreçlerinden bahsedilmiştir.

"MerMi QaDaR HıZLı oLsaNıZ qAÇ YaZaR SiZi YeTişTiRen aBiLerİniz QuRu sıQı"

bu eser ise tamamen gerontokrasi temellidir ve temelinde anlatılan konu freud ekolündeki egonun temel şiddet dürtülerinin de yaş hiyerarşisi ile orantılı olduğudur.

@ŞK biR ViŞNe Ye Ye QiŞNé ßrEm xD

bu çalışmanın temellerinde ise insanın doğadan yabancılaşması eleştirilmiştir ve temel duygusal formlarımız ekolojik terimler ile pekiştirilerek yansıtılmıştır. keza yine tekelci kültürel ögelerin eleştirilmesi de farklı kültürlerin iç içe yazılmasıyla sağlanmıştır.

GiTMeK SaDeCe ßiR eYLeMDiR, UnuTMak İSE QoCa Bir DéWRiM

eserin temel dinamikleri davranış bilimi ve psikanaliz alanlarında tamamen yorumlanmamış vakaları tanımlamıştır. eser sırf bu yönüyle tamamen çığır açmaktadır çünkü çoğu klinik psikiyatr ve psikanaliz çalışanının inceleme alanı olan duygusal travmaların incelenmediği noktaları doğrudan gün yüzüne çıkartılmıştır.

uLa OgLim SaNaLDa Hepİnİz SeDaT PeQeR, İcRaaTe QeLiNCe PaMuQ ŞeQéR

çalışmamızın en derin ve en önemli noktası da bu eserin içinde yatmaktadır. burada hayatımızdaki yeri tamamen sönümlenmekte olan reel mekanların yerini almakta olan sanal mekanlara odaklanılmıştır. insanların kendi çevrelerinden ve kendi öz kimliklerinden yabancılaşmasına neden olan "mekan kayması" ve akabinde ortaya çıkan "odak bozulması" gibi problemlerin hepsi tek bir cümleyle özetlenmiştir. adeta devrim niteliği taşıyan bu eserin temel dinamiklerinde varolan sanal mekanın uçsuz bucaksız oluşunun insanlarda büyük bir kimlik belirsizliği yarattığı da açık açık anlatılmaktadır.

SeNiN eTiKeT oLduQuN YeRDe FiYaTı BeN BeLiRLiYoRum, QaSMa

bir önceki eserde bahsettiğimiz marksist bir kavram olan yabancılaşmanın bir sonucu olarak insanların kendilerini ve çevrelerindeki insanları kullanım, tüketim değeri olan metalar, eşyalar olarak görmesi söz konusudur. işte bu eser tam olarak buna odaklanmaktadır. eserde eleştirilen temel düşünce biçimi tüketim toplumudur ve çoğu teorisyenin yaptığı klasik meta alış verişinin psikolojik etkilerini tanımlamak yerine eser asıl probleme ışık tutmuştur ve tüketim toplumunun krizi olarak insanların birbirini tüketmesinin; bir birlerini eşya olarak görmesini ve bunun gelecekte ortaya çıkacak büyük bir toplumsal kırılmanın ürünü olarak tespit etmektedir.
1

laiklerin bedduaları

kanellos
umarım evlenince kaynananla yaşarsın, hatta farkında olmadan bir yıl boyunca aynı diş fırçasını kullanırsınız.
umarım çocukların alperen ocaklarına üye olur
umarım sevgilin şeriatçi olur
umarım köpeğin ırkçı olur
umarım kedin varsa radikal islamcı olur
3

sözlük kuralları

kanellos
1. sözlük içerisinde türk ceza kanununa aykırı davranan her yazar yaptıklarından kendisi sorumludur. (tck 126) bunun akabinde de suç teşkil eden başlıklar açılması yasaktır. bu yasaklar dahilinde (tck 127) 3. şahıslara hakaret ve ırkçılık, pornografi, gizli çekim, izinsiz konuşma görüntüsü ve özel hayatın ihlali (tck 132, 133, 134) sözlük içerisinde tamamen yasaktır. girilerin altındaki yorum bölümünde argo serbesttir ancak yine tck'ya aykırı olan öğeler yasaktır.

2. üyelerin birbirlerine tacizci içerik ve küfür ile mesaj atması yasaktır.

3. açılan başlıklarda tanımdan alakasız giri girilmesi yasaktır, ancak bu yorumlarda serbesttir.

4. tanım başlıklarında polemik yaratmak, saldırgan bir üslup kullanmak; tıpkı ırkçı, homofobik, cinsiyetçi başlıklarda olduğu gibi yasaktır. bunlara karşı ilk uyarıda yalnızca başlık silinecektir, hatanın tekrarında yazar çomar rütbesi ne düşürülecektir.

5. başlıklarda ve girilerde meydana gelen yazım ve imla hataları moderatörler tarafından düzeltilecektir ve sahibine durumun bilgilendirilmesi yapılacaktır.

6. pornografi yasaktır lakin cinsel terimler serbesttir. (bkz:penis), (bkz:vajina). bu terimlerin kullanım şeklinin hakaret ve aşağılama olması da yasaktır.

7. sözlükte yetkililerden habersiz reklam yapılması tamamen yasaktır.

8. sözlük mantığında tartışmak veya cevap vermek yoktur. başlığın altında sadece sizin yorumunuzu okuduğunu varsaydığımız kişi, konu hakkında fikir sahibi olmalıdır. o yüzden yönlendirmeler yapıyorsanız bunu fonksiyonel olarak belirtmeniz gerekmektedir. konuyu ilk açan kişi, ayrıntılı tanımı yapar, fikrini sunar ve tekrar dile getirmek istediği şeyleri diğer girilerin altına yorum olarak yapar.

9. Smiley yani yüz ifadesi kullanmak yasaktır. Bunun yerine swh kullanabilirsiniz.

10. üyelerin sadece bir hesabı olabilir. yeni açtığı hesaplar ip adreslerinin kesiştiği noktada banlanır. akabinde şifre paylaşımı da yasaktır.

11. -50 puan altına düşen yazarlar ''gazoz'' rütbesine düşürülecektir. entryleri onaya düşecek, oy kullanma, mesaj gönderme, yorum yapma gibi özellikleri alınacaktır. tekrar yazar olmak için yapmaları gereken daha kaliteli entryler girip puanlarını yükseltmektir.

bütün ideolojilerin cahili vardır

kanellos
hangi fikir akımı olursa olsun, sadece çevresindeki popüler kültüre uyum sağlamak için politize olan kitledir. örneğin; karl marks gibi fikir babalarını bile bir kere okumadan devrimci, türkçülüğün kurucularını, ziya gökalp'i bile okumadan türkçü, kuran'ı bile okumadan müslüman olan kitledir bunlar. fikirlerini genellikle sokak ağızıyla kavga edercesine savunurlar. kendi fikirlerini okumadıkları için doğal olarak karşıt oldukları fikirleri de bilmezler ve bu yüzden tartışmaları öznel yollarla yapmaya çalışıp kişiselleştirirler.
8

çomar rütbesi

kanellos
bu rütbeye düşen yazarın açtığı başlıklar ve girdiği giriler tamamen admin ve moderatörlerin denetiminden geçer. bu rütbedeki şahıs bir süre düzgün giriler ve başlıklar açarsa rütbesi düzeltilir. problem devam ederse üyeliği silinir.

dionysos

kanellos
antik yunan mitolojisinde sarhoşluğu ve cinselliği dini bir esriklik olarak gören tanrıdır. çoğu kaynakta anarşist tanrı olarak bahsedilir. şekil değiştirme özelliğine sahiptir ve hem hayvana hem de insana dönüşebilir. kendisi aynı zamanda zeusun (bir çok diğer tanrı gibi) yasak aşkının meyvesidir. semele zeusun hatırası olan dionysos'u karnında taşırken hera mevzuyu öğrenir ve olaylar kopar. akabinde zeus şimşeğinin ateşiyle semele'yi yakar. semele denilen ablamız thebai kralının kızı; yani ölümlü olduğu için oracıkta ölür. tam o esnada nehir tanrısı dirce semelenin karnındaki henüz doğmamış dionysos'u kurtarır ve zeus'a götürür. hera ablamız buna da atar yapmasın diye uyruğunda bir yarık açar ve dionysos'un doğum zamanı gelene kadar zeus onu kendi uyruğunda saklar. bu toplumsal cinsiyet rollerinde bir kırılmadır. akabinde dionysos'un doğum zamanı gelip zeus'un uyruğundan çıkınca hera çılgına döner ve titanları dionysos'u parçalamaları için kışkırtır ve dionysos'u param parça ederler. sonrasında zeusun annesi rhea dionysos'a acır ve parçalarını bir araya getirerek onu bir süt annenin yanına götürür. hera neler olduğunu fark edince rhea çocuğu korumak için ona şekil değiştirme yeteneği verir.

türkiyede kültür kırılması

kanellos
eskiden kadınların yaptığı altın günlerinin yerini evlendirme programlarının almasıyla başlamıştır. global kültür yerel kültürlere temas ettiği zaman yerel kültür tamamen yok edilir ve yerine geçmiş referansları olmayan ve sonradan inşa edilen bir yapay kültür gelir. geleneksel kültür insanların toplumsal bellekleriyle birlikte işlediği için toplumsal huzuru sağlar ancak her şeyin her yerde olduğu ve güven ilişkilerinin tamamen yok edildiği yeni global kültürlenimler bu süreci tamamen ortadan kaldırır. sokaklarda gece yarılarına kadar top oynayan çocuklar artık bilgisayarda ruslarla cs:go oynamaya başlar ve bu yüzden mahalle, sokak kültürü gibi mekanı sahiplenme güdüleri kaybolur. insanlar çevrelerinden ve beraberinde kendilerinden yabancı ve izole bir şekilde yaşarlar. gençliği 90larda geçen neslin yaşadığı buhran, üzüntü; içinde hissettiği derin boşluğun nedenleri de tamamen bu kültür kırılmasıdır.

toplumsal hastalıklar

kanellos
günümüzde ilerleyen teknolojiyle birlikte ortaya çıkan akımların insanların zekasını düşürmesi ve kendilerine ait öz kimlikleri kaybetmelerine neden olan hastalıklardır. bunlardan başlıcaları;
1. ırkçılık
2. cinsiyetçilik
3. homofobi
4. transfobi

yukarıdaki hastalıklar bulaşıcıdır. bulundukları her ortama virüs gibi yayılırlar.

ispanya iç savaşı

kanellos
dünya tarihinde anarşistlerin en çok ön plana çıktığı vakalardan biridir. özellikle madrid kentinde iç savaşı kazanan anarşistler aylarca bölgede anarşist bir yaşam alanı kurmuştur. cnt ve fai ismindeki iki hareketin (sendikalist işçiler ve silahlı anarşistler) birleşmesi ile büyük bir halk hareketi haline gelen anarşi günümüzde ispanya halkının efsaneleri olarak anlatılmaya devam edilir. ukrayna'da olduğu gibi ispanya'da da toplum belleğindeki efsanelerin, kahramanlıkların çoğu anarşistlere aittir.

burgaz ada kamp rezaleti

kanellos
07:00 #Burgazada Madam Martha Koyu
Devlet vergi alamadığı her alana saldırıyor.
100 polis tarafından baskın yapılıp (helikopter, narkotik ve deniz polisi'de dahil)
Bütün çadırlar toplandı. Kamp yapan arkadaşlarımız karakola getirilip ifadesi alınarak serbest bırakıldı

animizm

kanellos
kadin dinlerin temellerini oluşturan inançtır. canlı ve cansız her varlığın enerjisi olduğuna inanılır ve bu enerjinin doğa içinde bir selükilasyonu olduğuna inanılır.

ünlü anarşistlerin anarşizm hakkında sözleri

kanellos
● Şu anda yapmakta olduğumuzun dışındaki herşey önemsizdir. Tolstoy.

● Anarşi taleplerin değil, yaşamın bir meselesidir. Landauer.

● işsizliğin nedeni sermaye eksikliğinde değil, sermaye arttırımındaki bir hatada yatmaktadır. Owen.

● Yasalar adalet duygusunu geliştirmemiştir, onu mahvetmiştir. Kropotkin.

● "Ütopya" sözü bir fikri peşinen yargılamaya yetmektedir. Jack London.

● insanların, yönetimsiz kalırlarsa birbirlerini yiyip bitireceklerine inananlara diyoruz ki: Tıpkı sürgüne giderken "Zavallı kullarım bensiz ne yapacaklar?" diyen o krala benziyorsunuz. Kropotkin.

● Demokrasi çoğunlukların diktatörlüğüdür. Proudhon.

● British Museum'daki kütüphane memuru okuyucuya toplum için o güne dek neler yapmış olduğunu sormaz, ona sadece istediği kitapları verir. Kropotkin.

● Memur beni kanun adına tutukladı, ben onu özgürlük adına tokatladım. Clement Duval, mahkeme karşısında, 1886

● Evlilik bir yasadır, üstelik yasaların en kötüsüdür. Godwin.

● Yalnızca itaat edenler yollarını kendi başlarına arayanlardan daha sık yanılır. Kropotkin.

● Yalnızca yok etmek yetmez. Kropotkin.

● idealimizi birdenbire gerçekleştiremeyecek olmamız pek de umrumuzda değil. Kropotkin.

● Günümüzde artık neredeyse herkes sosyalist, zengin de sömürdüğü fakir de. Emma Goldman.

● Sosyalizm olmaksızın özgürlük ayrıcalık ve haksızlıktır. Özgürlük olmaksızın sosyalizm kölelik ve şiddettir. Bakunin.

● Tanrı örnek bir diktatördür. Adem ile Havva'yı yaratır yaratmaz bir ceza yasası çıkardı: idrak etme ağacından yemeyeceksiniz. O zamandan bu yana hiçbir diktatör olmamıştır ki bu buyruğu vermemiş olsun. Most.

● Bir kez yasa çıkarmaya başlayan bunu kolay kolay durduramaz artık. Godwin.

● Evlilik, kamu gücünün iki insanın birbirleriyle cinsel ilişkide bulunma konusundaki karara karışmasıdır.

● Zenginlik varken yoksulluğu kabul etmek zihinsel bir yetersizlik işaretidir. Mühsam.

● Bütün hayvan topluluklarında dayanışma duygusu var olma savaşından çok daha önemli bir doğa yasasıdır. Kropotkin.

● Bir insan ne kadar çok şeye inanırsa o kadar az şey bilir. Ne kadar az şey bilirse o kadar aptal olur. Ne kadar aptalsa o kadar kolay yönetilebilir. Most.

● Her yurttaşın bir ideali vardır; gümüş bir banyo küveti bile olsa.

● Yalnız sıkıcı kişiler çelişkisizdir. Mühsam.

● "Herşeye kadir" olandan birşeyler istenmekte, eskiden bu Tanrı idi, günümüzde Devlet. Kropotkin.

● işçileri işi bırakmaya değil, kendi hesaplarına devam etmeye çağırmalıyız. Malatesta.

● Başka insanların el veya ayaklarını sakatlayanlara cani denir. Ya beyni yok edenlere ne demeli? Most.

● Benim için benden daha önemli bir şey yok. Stirner.

● En radikal devrimciyi alın ve onu bütün rusların tahtına oturtun ve bir yıl bile geçmeden o çar'dan da beter olacaktır. Bakunin.

● Ancak hiçbir şey yapmayan insan hata yapmaz. Kropotkin.

● Devrimler tutkunun eseridir, mantığın değil. Godwin.

● "Gerçek" bir teori değildir, bir eylemdir, hayatın kendisidir. Bakunin.

● Biz ki caniyiz! Herkes için ekmek, iş ve her türlü bağımsızlık ve adaleti istiyoruz. Kropotkin.

● Hükümetin bir koşulu hiyerarşi olduğuna göre demokrasi deli saçmasıdır. Proudhon.

● Söz konusu çizme ise ayakkabı ustasının otoritesine başvururum. Bakunin.

● Bir hükümet tarafından yönetilen kişi kontrol edilir, idare edilir, ispiyonlanır, yönetilir, yasalarla boğulur, dosyalara konu olur, ideolojiler aşılanır, sürekli ikaz edilir, vergilendirilir, tartılır, sansürlenir, emirler yağdırılır ve bütün bunlar da buna ne hakkı ne gerekli bilgiye ve ahlaki temizliğe sahip adamlar tarafından yapılır.

● Gerçek, gerçekleştirmekten doğar. Mühsam.

● Biz anarşistler bizi çevreleyen ön yargılar ormanına baltayı vuruyoruz. Kropotkin.

● Biz anarşistler hiçbir zaman küçük bir kilise inşa etmek amacıyla kendimizi dünyadan soyutlamak amacında değiliz. Reclus.

● Koşullar ile uzlaşmak istemiyoruz. Kropotkin.

● Ahlakçıların hep uygulamak istedikleri o hakkı reddediyoruz, tek tek bireyleri bir ideal adına sakatlamayı. Kropotkin.

● Paranın iktidarını, her türlü çalışma ürününü geçer akçe haline getirerek ortadan kaldırmalıyız. Proudhon.

● Özgürlüğün tehlikelerinden ve karanlık yönlerinden korkmamalıyız. Kropotkin.

paramaz kızılbaş şiiri

kanellos
Ülkeye dünyaya evrene
Umut barındıran aydınlık bir mermi olarak geldim
Ermeni değildim
Ama paramazdım
Alevi değildim
Ama kızılbaştım
Yarım kalan ne varsa
Ödenmeye bizde kalan ne varsa..
Şimdi Miştenur'da
Toz barut kan ve sloganlar arasında
Ödenmeye gelmiş bir boyun borcu..

sözlük formatı ve içerik hakkında tavsiyeler

kanellos
format*****

1. öncelikle hiyerarşi ve otorite gibi 'devletlerin, ulus devlet ilüzyonlarının' kitleleri köleleştirip kontrol edilmesi için kullandığı yöntemleri kendi yarattığımız sosyal bir alanda kesinlikle barındırmamamız gerekiyor. hiyerarşi ve otorite kavramlarını sözlüğe girerken bilgisayarın yanına çıkarıp koymamız gereklidir.

2. sosyal medyada bağ kurduğumuz, iletişime geçtiğimiz alan özel alandır. dolayısıyla insanların temel iletişimlerini denetlemenin ve bunlar üzerinden zarar vermedikleri sürece kendilerini özgürce ifade etmelerini kontrol etmeye çalışmanın kültürel bir faşizm olduğunu düşünüyorum. yani insanların "burada sadece bunu yapabilirsin" kalıbıyla basite indirilmesi çok ama çok yanlıştır. sadece tanım okumak isteyen insan sözlükte başlıklara bakmaz, googleye bakar.

3. iletişim - bilgi alışverişi - sohbet üçlüsü internet türkiye sınırlarına dahil olduğundan beri sanal ortamın en temel üç ihtiyacıdır. bu üçünden biri karşılanmadığı zaman her daim problem çıkar. bunların uygulanış biçimi de formatları belirler. eğer bir insan herhangi bir dışa vurumunu özgürce ifade edemezse kendini gerçekleştiremez ve bu alanlarda sorun (kompleks) yaşamaya başlar. bu yüzden bu temel üç ihtiyacın kesinlikle özgürce ifade edilmesi gerekmektedir.

4. özgürlüğün klişe tanımı olan başkalarına zarar vermeme maddesi her anlamıyla korunmalıdır. bunun kurallarla desteklenmesinin yanı sıra insanların rol model olarak görüp içselleştirebileceği bir ortam sağlanmalıdır. bu ortamın sağlanmasının akabinde zaten varlığı bile eğitici olacaktır.

5. rekabet kavramı kapitalist tüketim toplumunun temelidir, ruhudur. insanların samimi bir şekilde dayanışmasını engeller ve yerine içinde bulundukları mekanı, çevresini ve sonunda da kendisini tüketmeyi dayatır. bu yüzden hiçbir şekilde rekabetin doğurduğu egoist ve hiyerarşik ilişkilere izin verilmemelidir. bu mod - yazar - admin kavramlarının kişiselleştirilmemesi gerektiği anlamına gelmektedir. elinde herhangi bir yetkisi olan birisi bunu sözlükteki herkesin onayladığı kurallar dahilinde uygulamalıdır ve kişisel hiçbir süreci için kendi menfaatine uygulamamalıdır. elinde yetkisi olan bir şahıs objektif olamayacağı hiçbir alanda yaptırım uygulayamamalıdır; bir başlık altında çıkan tartışmada tartışmanın içindeyse sadece başka bir yetkili şahıs oluşacak bir duruma müdahale edebilmelidir. dolayısıyla yazar, mod veya admin arasında hiyerarşik düzlemde hiçbir fark olmaması gerekmektedir.

6. iletişim alanları (başlıklar) hiçbir şekilde kategorize edilmemelidir. herhangi bir tanım başlığının altında sohbet edilebilmeli ve daha sağlıklı fikir alış verişleri sıkıcı bir akedemik üslubun da dışına çıkabilmelidir. sözlüğün amacı ego tatmin etmek yerine günümüzün toplumsal yapısına alternatif bir kurtarılmış bölge inşa etmek olmalıdır. toplum içerisinde şikayetçi olduğumuz bir çok şeyi kendi yarattığımız sosyal alanlarda tamamen yıkıp, olması gerektiğini kendimiz inşa etmeliyiz.

şemle

kanellos
kürtlerin söylediği bir türküdür. bölgedeki ataerkil toplum yapısını eleştirir ve türkü boyunca "baba ocağı" kavramının; eril cinsiyet politikalarının kurucusu olduğu için yıkılması gerektiğini anlatır. bölgede yaşanan namus ve töre cinayetlerine karşı bölgedeki aydın insanların başlattığı kültür devriminin bir nevi türkü ayağıdır. türkiyedeki 2. dalga feminist kuşağının temas edemediği töre cinayetlerine bölge insanının kendi doğal sürecinde yarattığı temas etme noktasıdır. bir nevi kadın özgürlük hareketinin temellerini atmaya çalışan kültür çalışması da diyebiliriz.

mana inancı

kanellos
animizm inancında ortaya çıkan canlı ve cansız her şeyde olan enerjilerin nesnelerde biriktirilebileceğine olan inançtır. bu inanış şamanizm öncesindeki bir inanıştır ve devamında şamanizmden günümüzdeki tek tanrılı dinleri bile etkilemiştir. günümüzdeki muska inancı bile buradan çıkmaktadır. bahsedilen enerjilerin belli nesnelerde biriktirilmesinin yanında canlıların da içinde biriktirmesiyle farklı bir çok türevi olmuştur.
son olarak mana inancı günümüzdeki bilgisayar oyunlarındaki mavi renkli iksir olarak gözükmektedir. yetenek gücü vermektedir ve bu yüzlerce yıldır olan bir inancın günümüzdeki en somut global göstergelerinden biridir.

mutlaka okunması gereken kitaplar

kanellos
ursula le guin - mülksüzler
ursula le guin - yerdeniz beşlemesi
deliliğe övgü - erasmus
rick yancey - 5. dalga serisi
kropotkin - ekmeğin fethi
marks - doğanın diyalektiği
lenin - ulusların kaderlerini tayyin hakkı
dostoyevski - ezilenler
Ezilenlerin Pedagojisi - Paulo Freire
foucault - özne ve iktidar
arsen lüpen serisi
abel paz - halk silahlanınca
mao - kızıl kitap

lgbt aktivisti

kanellos
lgbti hareketi türkiyede 80 sonrası dönemde yeni sosyal hareketlerinin ortaya çıkmasıyla kadın özgürlük hareketleriyle birlikte ortak hareket etmiştir ve lhbti camiası ile feminist camia bu vesileyle çok güzel eylemlikleri ortaklaşa organize etmişlerdir.

2

toplumsal uyum ve insanın kendini gerçekleştirmesi

kanellos
toplumsal uyum sürecinin insanları köleleştirdiği üzerinde durulduğunda konuyla alakalı en temel çalışmaları foucault "özne ve iktidar" kitabında yapmıştır.
toplumsal uyum; gelenek halinde olan veya yapay bir şekilde üretilen ahlak yapısının insanlarda ortak paydalar yaratılarak genişletilmesi ve yeni nesillere bunun aşılanmasıyla toplumsal kültürün kendini yeniden üretmesinin sağlanmasıdır. bu noktoda kültürel farklılıklar ve alt kültürler yok olmaya başlar.
insanın kendini gerçekleştirme süreci toplumsal uyuma uyum sağlayıp sağlamadığı ile alakalı olarak şekillenir. toplumsal ahlak normlarına uyumlu olan insanın kendini gerçekleştirme süreci taklit etme sürecine bağlıdır ancak bu normlardan bağımsız gelişen insanlar kendi yapısallıklarını kendileri belirlemek zorundadır. bu noktada yaşamsal deneyimleri yapay ahlak normlarına kıyasla daha doğal ve mantıklı olabilir.

laik sözlük satranç ve haxball turnuvası

kanellos
zaman içerisinde gelenekselleştirmeyi düşündüğümüz etkinliklerdir. eğer katılım sağlanırsa her hafta aynı gün organize edilecektir. katılmak isteyen arkadaşlar hangi turnuvaya katılmak istediklerini bu girinin altına yorum atabilirler. tarih ve saat: cumartesi akşam 20:00'da satranç, pazar günü 20:00'da haxball maçları şeklindedir. her oyun da 1 vs 1 şeklinde olacaktır.
maç sonuçları ve skor tablosu bu başlıkta yayınlanacaktır.
5

yemek yapabilen erkek

kanellos
senelerce yalnız yaşayan erkeklerin tipik özelliğidir. ancak sırf romantik olmaya çalışmak için işimize karışan kadınları sevmeyiz, o an gülümsüyor olsak bile emin olun içimizden; "o biberi öyle kesme, o tuzu öyle koyma hatta boşver komple yemeği tuzluğun içinde yapalım" gibi şeyler geçer. yapmayın.

sözlükçülerin nicklerinin anlamı

kanellos
yunanistan'da 2010 ayaklanmasında atina sokaklarında bir anda boy gösteren sokak köpeği. her çatışmada polislere saldıran ve düşen devrimcileri koruyup yanlarında oturmasıyla maskot haline gelmişti. atina ayaklanması sırasında polis kurşunuyla öldürüldüğü için yunan anarşistleri "yan babilon" eylemini yapıp atinadaki bir çok devlet dairesini ateşe vermişlerdir. kanellos'un ölümünün ardından bir çok hayvan aktivisti de silahlanıp "ateş hücreleri" isimli anarşist harekete katılmışlardır.

türkiye devrimci komünist partisi

kanellos
(TDKP), Türkiye'de faaliyet gösteren yasadışı siyasi partidir. Parti 2 Şubat 1980'de İzmir'de toplanan I. (Kuruluş) Kongresi'yle Halkın Kurtuluşu hareketinin partileşmesi sonucu kurulmuştur.

Kendisini Deniz Gezmiş'in, 68 Kuşağı'nın, Türkiye Halk Kurtuluş Ordusu (THKO)'nun mirasçısı olarak gören Türkiye Devrimci Komünist Partisi, 12 Eylül Darbesi tarafından büyük darbe almıştır ve yurt dışında faaliyetlerine devam etmiştir.
(wikisosyalizm.org sitesinden alıntıdır.)

türkiye komünist partisi marksist leninist

kanellos
(TKP/ML) 24 Nisan 1972'de İbrahim Kaypakkaya ve arkadaşları tarafından kurulan örgüt. Örgüt kendisine "Proletarya Partisi" ismini de vermektedir.

Partinin siyasi düşünceleri doğrultusunda askeri kolu Türkiye İşçi Köylü Kurtuluş Ordusu (TİKKO) ve gençlik örgütü Türkiye Marksist Leninist Gençlik Birliği (TMLGB) dir. TKP/ML örgütünün askeri kanadı olan TİKKO ve gençlik örgütü TMLGB örgütün sivil kanadı olan TKP/ML'ye bağlı olarak hareket etmektedir. Parti, düşüncelerinde daima yasadışılığı birinci planda ele alınması gerektiğini belirten İbrahim Kaypakkaya'nın görüşlerinin günümüzdeki savunucusudur. Parti (örgüt), Marksizm, Leninizm ve Maoizm'in birleşimiyle oluşan ideolojisini benimsemiştir.

Çoğunlukla Dersim kırsalında faaliyet yürütmekte ve bununla birlikte İstanbul'un Sarıgazi, 1 Mayıs gibi semtlerinde de eylemler yapmaktadır.

(wikisosyalizm.org sitesinden alıntıdır.)

entry paylaşım bildirimi

kanellos
sözlük içerisinde yapılmış olan son güncellememizdir. herhangi bir yazarın entrysi herhangi biri tarafından facebooktan paylaşılırsa entry sahibine bildirim gelecek. kaliteli olduğunu düşündüğünüz insanları daha kaliteli entryler girmesi için bu şekilde teşvik edebilirsiniz. Swh.
2

kızıl ordu fraksiyonu

kanellos
RAF, 14 Mayıs 1970 tarihinde kurulmuştur. II. Dünya Savaşı sonrasında Batı Almanya'nın en etkin ve bilinen örgütüydü ve kendini şehir gerillası olarak tanımlıyordu. RAF, 1970'lerden 1998'e kadar faaliyetteydi ve özellikle 1977 yılında Nazi Almanyası döneminde SS'in üyesi olan ünlü Alman iş adamı ve Alman İşverenler Sendikası başkanı Hanns Martin Schleyer'i kaçırıp öldürerek büyük bir eyleme imza attı.

Batı Almanya hükümeti, RAF' bir terörist örgüt olarak tanımlamıştı. 30 yıllık varlığı boyunca örgüt çoğu şoför, koruma görevlisi gibi ikincil hedeflerden oluşan 34 kişinin ölümüne, birçok kişinin de yaralanmasına yol açmıştır. Dİğer Alman militan gruplarıyla bağlantı içindeydi ve seksenli yıllarda İtalyan solcu grubu Kızıl Tugaylar, Belçikalı solcu grup Savaşan Komünist Hücreler, Filistinli solcu grup Filistin Kurtuluş Örgütü, Fransız solcu grup Action Directe ve İrlandalı örgütler PİRA ile de bağlantılar kurdular.