sokak kültürünün bilinmeyen felsefesi

kanellos
"SıCaq $u qİßi$iN yİqiT h3m aqıY0r$uN H3m YaqıY0rSuN HaNy"

bu vakada bir çok kültürel kırılma söz konusudur. ilk başta mevcut alfabenin kullanımı yerine algıda seçiciliğin merkeze alındığı bir sembol kullanımı söz konusudur. bu eserin sahibinin temel kaygısı farklı iletişim tarzları ile hislerini çok daha kısa bir şekilde anlatmaktır. yapılan benzetmeler hislerin farklı ruh halleriyle de harmanlanmasını sağlamaktadır. bunun bir de farklı kültürlenimlerden etkilenmiş versiyonu vardır;

"ßiZ İzMiRLi Değİlİz Qi MaNiTa QoŞsUn PeŞiMiZDeN
BiZ İsTanBuLLu DeqiLiZ ki ALtImıZda bMw oLSuN
BiZ DeRsiMLiYiz HeWaLN0 ßıraK da PoLis PeŞiMiZdEN QoşSun"

bu ikinci çalışmada kültürel yapının kentsel mekan üzerindeki farklılıkları incelenmiştir. her coğrafyanın kendine ait özel bir etno dinsel ve kültürel özelliği vardır ve bu alt kültürlerin kendi benlikleri kendi iç çatışmalarını doğurmaktadır. bu eserin birincil perspektifteki teması farklı toplumsal özelliklerin iç çatışmalarıdır ancak bunun arka planında etno kültürel bir farklılığın da tanımlaması yapılmaktadır ki bunun temeli de ekonomik bazlı sınıf çatışmasıdır. aynı eserin bir diğer inceleme konusu da ulus kimlik yapılarındaki cumhuriyet sonrası bölünmelerin kendi öz kimlik çatışmasını diğer kültürlerle harmanlamasıdır. dolayısıyla bu kısa görünen eserin içinde sosyolojik olarak hem ulus kimlik yapılarından, hem sınıf çatışmalarından, hem de toplumların kültürlenim süreçlerinden bahsedilmiştir.

"MerMi QaDaR HıZLı oLsaNıZ qAÇ YaZaR SiZi YeTişTiRen aBiLerİniz QuRu sıQı"

bu eser ise tamamen gerontokrasi temellidir ve temelinde anlatılan konu freud ekolündeki egonun temel şiddet dürtülerinin de yaş hiyerarşisi ile orantılı olduğudur.

@ŞK biR ViŞNe Ye Ye QiŞNé ßrEm xD

bu çalışmanın temellerinde ise insanın doğadan yabancılaşması eleştirilmiştir ve temel duygusal formlarımız ekolojik terimler ile pekiştirilerek yansıtılmıştır. keza yine tekelci kültürel ögelerin eleştirilmesi de farklı kültürlerin iç içe yazılmasıyla sağlanmıştır.

GiTMeK SaDeCe ßiR eYLeMDiR, UnuTMak İSE QoCa Bir DéWRiM

eserin temel dinamikleri davranış bilimi ve psikanaliz alanlarında tamamen yorumlanmamış vakaları tanımlamıştır. eser sırf bu yönüyle tamamen çığır açmaktadır çünkü çoğu klinik psikiyatr ve psikanaliz çalışanının inceleme alanı olan duygusal travmaların incelenmediği noktaları doğrudan gün yüzüne çıkartılmıştır.

uLa OgLim SaNaLDa Hepİnİz SeDaT PeQeR, İcRaaTe QeLiNCe PaMuQ ŞeQéR

çalışmamızın en derin ve en önemli noktası da bu eserin içinde yatmaktadır. burada hayatımızdaki yeri tamamen sönümlenmekte olan reel mekanların yerini almakta olan sanal mekanlara odaklanılmıştır. insanların kendi çevrelerinden ve kendi öz kimliklerinden yabancılaşmasına neden olan "mekan kayması" ve akabinde ortaya çıkan "odak bozulması" gibi problemlerin hepsi tek bir cümleyle özetlenmiştir. adeta devrim niteliği taşıyan bu eserin temel dinamiklerinde varolan sanal mekanın uçsuz bucaksız oluşunun insanlarda büyük bir kimlik belirsizliği yarattığı da açık açık anlatılmaktadır.

SeNiN eTiKeT oLduQuN YeRDe FiYaTı BeN BeLiRLiYoRum, QaSMa

bir önceki eserde bahsettiğimiz marksist bir kavram olan yabancılaşmanın bir sonucu olarak insanların kendilerini ve çevrelerindeki insanları kullanım, tüketim değeri olan metalar, eşyalar olarak görmesi söz konusudur. işte bu eser tam olarak buna odaklanmaktadır. eserde eleştirilen temel düşünce biçimi tüketim toplumudur ve çoğu teorisyenin yaptığı klasik meta alış verişinin psikolojik etkilerini tanımlamak yerine eser asıl probleme ışık tutmuştur ve tüketim toplumunun krizi olarak insanların birbirini tüketmesinin; bir birlerini eşya olarak görmesini ve bunun gelecekte ortaya çıkacak büyük bir toplumsal kırılmanın ürünü olarak tespit etmektedir.
1
prometheus
Başlığı açan arkadaşın ellerine sağlık. Çok yerinde sosyolojik çıkarımlar barındırıyor. Şehrin, şehirlinin yani orta sınıfın kültürüne bir alternatif olarak da görülebilir bu durum...



Örnek olarak eskiden bu kültürün etkisinde olan bir arkadaşın laf lafı açarken " lan harbiden böyleydim" diye yazdığı bir kaç tanesi..