tanrı kuran ve evrim

kargalı karga paşa
Sekanet içerisinde incelendiğinde ve fark edildiğinde, meşrebine göre insana aydınlanma yaşatabilecek durumdur. Nasıl mı?

Her şeyden evla bilinmelidir ki, bir yaratıcı fikri evrim fikri kesinlikle çelişmez. Şimdi inceleyelim.

Kur'an'da hemen ilk sureye bakıldığında yaratılış mizanseni olarak anlaşılan bir mizansen geçmektedir. Ayetin doğru meali şu şekilde olmalıdır.

Bakara, 30.. Ayet: Rabbin, meleklere şöyle demişti: "Yeryüzüne bir halife atayacağım /seçeceğim." Melekler de: "Orada bozgunculuk yapacak, kan akıtacak birisini mi yerleştireceksin? Halbuki biz seni överek yüceltiyor ve mutlak otoriteni onaylıyoruz," dediler. "Bilmediğinizi Ben bilirim," dedi.

Ayet "... Bir halife yaratacağım.." şeklinde çevrilir. Fakat bu geleneksel rivayet kültürünün eseridir. Yaratmak fiili halak / halaka dır arapçada. Fakat bu ayette bu kelime geçmez.  Yine ayet üzerinden hareket etmeye devam edelim. Melekler bu seçilecek halifenin bir insan değil halihazırda var olan bir topluluk olduğunu ifade ediyorlar dikkat edildi ise. Yani bu halife her ne ise bir kişi değil bir topluluk. Görüldüğü üzere yaratılmışlar.

Şimdi var olmayan bir şeyi seçemezsiniz. Bir şeyi seçebilmek için önce var etmek gerekir. Eğer bu varlık/varlıklar henüz yaratılmadı ise melekler bu topluluğun kan döktüğünü ve bozgunculuk çıkardığını neredem biliyordu? Yine Kur'an a göre bilinmeyeni sadece tanrı bilir. Demek ki bu varlıklar zaten vardı ve dünyada yaşamlarını sürdürüyorlardı.

Biz bugün bilim sayesinde biliyoruz ki neandertaller, homo sapiens atalarıyla girdikleri mücadele sonucunda yok oldular.

Devam edelim. Bakara suresi 31. Ayette ismi adem olarak geçen varlığa yapılan ilk şey yaratılma değil bilindiği üzere. "Adem'e isimler öğretildi.." şeklinde bir ifade yer almakta. Yani burada artık bu varlık her ne ise bilinç kazanıyor ve öğreniyor.



Bu mizansenin ardından devam edelim başka bir konuya. Tanrı yaratılışı nasıl tanımlıyor?

Tanrı ısrarla her şeyi sudan yarattığını ifade etmektedir.

Enbiyâ, 30.. Ayet: O inkâr edenler görmüyorlar mı ki, (başlangıçta) göklerle yer, birbiriyle bitişik iken, biz onları ayırdık ve her canlı şeyi sudan yarattık. Yine de onlar inanmayacaklar mı?

Nûr, 45.. Ayet: Allah, her canlıyı sudan yarattı. İşte bunlardan kimi karnı üzerinde yürümekte, kimi iki ayağı üzerinde yürümekte, kimi de dört (ayağı) üzerinde yürümektedir. Allah, dilediğini yaratır. Hiç şüphesiz Allah her şeye güç yetirendir.


Evrim teorisine göre de canlılık sudan başlamaktadır. Şimdi "e topraktan yarattık da diyor" diye itiraz edilebilir. Çok da doğru fakat unutulmamalıdır ki zaten evrim suda devam etmemiştir. Adeta bir bitki gibi önce sudan, sonra topraktan bir bitki gibi başlamıştır canlılık.

Nûh, 17.. Ayet: 'Allah, sizi yerden bir bitki gibi bitirdi.'

Evrim sürecinde canlılığın, formların nasıl yükseldiğini bir çoğumuz bilmekteyiz.

Kur'an da Tanrı hiç bir ayette Adem'in yaratılmış olan ilk insan olduğundan bahsetmez.

Ayrıca Kur'an da maymun olarak bırakma ifadesi bulunmaktadır. Bunun da ortak ataya bir atıf olduğunu düşünmekteyim.

Ayrıca El-Cahız isimli islam düşünürü ve bilim adamı da Tanrı'nın canlılığı evrim ile yarattığını düşünmüş ve yaşadığı dönemde hayvanlar kitabı isimli bir eser ile evrim teorisini ortaya atmıştır.

Daha devam da edeceğim. Tabi ki bu duruma tanrı kavramı üzerinde felsefi olarak teoloji penceresinden de bakmak ve bir kaç açılım getirmek gerekli. Devamında ağırlıklı olarak bu konuya değinmeye çalışacağım sanırım.



Edit: Entry atalı 42 saniye oldu. 42 saniyede eksi geldi. İnsanların bilgi ve doğruya tahammülü yok demek ki.
3
codex cumanicus codex cumanicus
Paşa bey tavrınız hoşuma gitti , yazının devamını bekliyorum
lucifer lucifer
sen benim varlığımı inkar mı ediyorsun karga bey? :D
kargalı karga paşa kargalı karga paşa
Hayır luci bey olur mu öyle şey. Yalnız biraz olayı fazla büyütmüşsünüz yahu. :d
bu başlıktaki tüm girileri gör