iki farklı kadındır.
şair olmak için insanın ciddi manada gerçekten sapması gerekebilir. özellikle aşk ve kadin temalıysa şiirleri.
kendilerine öyle şiirler yazılmış kadınlar vardır ki şiirdeki kadınla tamamen tezattır diyebiliriz. kendine yazılanın derinliģini dahi anlamaktan aciz...
kadınlar oturup kendilerine pay çıkardıkları ve gururlarını okşayan satırları okurken bir daha düşünsün. bunları yazdıran siz değilsiniz aslında bu başlıbaşına şairin başarısı ve psikotik ruh halinden kaynaklanır.
şiirde kadın ve gerçekte kadın
Cemalin dizlerinde bir kadın ;
bir kadını ortadan ikiye böl
yarısı annedir,
yarısı çocuk,
yarısı sevgili
yarısı aşk
duyanlar bunu bilmez,
görenler anlamaz bunu
yarısı rivayettir,
yarısı gece.
Gerçekte kadın ;
Yukarıdakilerin aynısı
mantıklı düşün çevrende ki bir kadını örnek al, misal validen ; Oda bir zamanlar çocuktu değil mi ? ve içinde bir yerde hala bir çocuk yatıyor , Oda bir anneydi senin gibi tosunlar dünyaya getirdi ve eminim buna pişman değildir , belki de yıllar önce çevresinde ki onlarca delikanlının kalbini fetheden bir dilberdir ve sonunda babana yar olan ve ömrünü paylaştığı bir sevgilidir.Zor zamanında sırdaştır , üzüntünde ağlayandır, Başarında destekleyendir. Kısacası kadın her şeydir.
bir kadını ortadan ikiye böl
yarısı annedir,
yarısı çocuk,
yarısı sevgili
yarısı aşk
duyanlar bunu bilmez,
görenler anlamaz bunu
yarısı rivayettir,
yarısı gece.
Gerçekte kadın ;
Yukarıdakilerin aynısı
mantıklı düşün çevrende ki bir kadını örnek al, misal validen ; Oda bir zamanlar çocuktu değil mi ? ve içinde bir yerde hala bir çocuk yatıyor , Oda bir anneydi senin gibi tosunlar dünyaya getirdi ve eminim buna pişman değildir , belki de yıllar önce çevresinde ki onlarca delikanlının kalbini fetheden bir dilberdir ve sonunda babana yar olan ve ömrünü paylaştığı bir sevgilidir.Zor zamanında sırdaştır , üzüntünde ağlayandır, Başarında destekleyendir. Kısacası kadın her şeydir.
Farklıdır tabi, şiir yazanın gözünden o "kadın"ın farklı olduğu gibi. Sadece neden "kadın"? Genellemenin haklı sebepleri olduğunun farkındayım ama bi rahat bıraksanız şu "kadın"ı artık.
İnsan aşık olunca gerçeklikten kopar ve hislerini de gerçekliğe yakınlaştırmak için onun ne kadar "insanüstü" olduğunu kanıtlamaya çalışır. Önce sebepsiz yere aşık olur sonra ona sebepler giydiririz. Şiirde anlattığımız ise içimizdeki duyguların gölgeleri ve bu sebeplerin en zavallılarıdır.
İnsan aşık olunca gerçeklikten kopar ve hislerini de gerçekliğe yakınlaştırmak için onun ne kadar "insanüstü" olduğunu kanıtlamaya çalışır. Önce sebepsiz yere aşık olur sonra ona sebepler giydiririz. Şiirde anlattığımız ise içimizdeki duyguların gölgeleri ve bu sebeplerin en zavallılarıdır.
Kadın şiirdeki kadar masum değildir.
Bu tamamen şairle ilgilidir bence çünkü şair bir suçu güzel betimlerse bu bize güzel gelebilir hoşumuza gidebilir. şairin betimlemesi tamamen şairin hayal gücüne ve nasıl gördüğüyle alakalıdır açıkcası ben kadınla ilgili bir şiir yazsam gerçek hayattaki ve şiirdeki kadın arasında fark olmaz ama lezbiyen olan kuzenimin şiirlerini okursanız durum çok farklı olur.
Özellikle Divan şiirinde ne söylendiği değil nasıl söylendiğinin önemli olmasından ve mazmunların varlığından dolayı çok farklılık gösterir.