fahişeyi meryem ana yapmak

caravaggio
Barok gerçekçiliğinin büyük ustası Michalengello Merisi de Caravaggio'nun döneminde sansasyon yaratan eseridir.

1604 yılında halka açık bir sunağın merkezine yerleştirilmek üzere, Caravaggio'ya Roma Katolik Kilisesi sipariş verdi. Resmin büyük ebatlarda olmasını, kucağında çocuk İsa'yı tutan Meryem Ana'nın tasvir edilmesini ve hacıların uzak yollardan gelip, Meryem Ana'nın huzuruna çıkarılmasını konu alması isteniyordu.

Caravaggio yaşamı boyunca Kilise ile ters düşmüş ancak her defasında bir yolunu bulup kurtulmuştu. Üstelik bu işin ücreti de dolgundu. Ancak hiç kimse ona göklerde uçan melekleri, yıldırımlar yağdıran kudretli tanrıları, resmettiremezdi. Onun gerçekliği tam da yaşadığı varoşlarda hanlarda ve genel evlerdeydi.

Caravaggio için peygamberler, azizler ya da antik tanrıların tamamı yalnızca birer insandı. Ve o dini kişilikleri yaşadığı ortamdan çıkarmayı da seviyordu.

O gece Caravaggio atölyesine doğru yürürken yüzü darp edilmiş Lena ile karşılaştı. Kendisinin de arkadaşı olan Lena, bir anda zihninde Meryem Ana olarak belirdi ve ressam hiç düşünmeden ondan model olmasını istedi. Lena Romanın ve Caravaggio'nun en gözde hayat kadınlarındandır.

Meryem Ana ve hacılar adlı bu tabloda gördüğümüz aslında dönemin en gözde hayat kadınıdır.
Orta Doğuda böyle bir olayın yaşanmasını hayal bile edince insan korkuyor. Ancak eser asıldığı yerden hiç bir zaman indirilmemiştir.



(Zorunlu Edit: Kendi yazımdan alıntıdır)