1. Allah bir özel isim değildir. Bu sebeple Allah arap tanrısı değildir. Tanrı kelimesinin arapçadaki karşılığı birebir olarak Allah'tır. Arap tanrısı tanımı hatalı bir tanımdır.
2. Orta doğunun kan gölüne dönmesi, afrikadaki çocukların açlıktan ölmesi vb. argümanlar kötü tanrı problemi olarak bilinen argümanların en çürük kısımlarıdır. Hala tartışıldığını görmek "yine mi pilav?!" cihetinde bir etkiye maruz bırakmaktadır. Bilmekte fayda var, bunlar Tanrı'nın değil insanların sorunudur. Tanrı kaynaklı değil insan kaynaklı sorunlardır.
3. Tanrı'ya yöneltilen bu ve ekseriyetindeki bir çok iddia ve bunlara ek olarak tanrının cinsiyeti olması, tanrının çocuklarının olması vb. iddia ve önermeler, antropomorfizm olarak bilinen inanç doktrinine farkında olmadan bir inanç duymanın etkisi yada tanrı kavramını antropomorfik bir açıdan ele almanın tesirinden mütevellittir. Bu maddeyi aşağıda sonuca kavuşturacağım.
4. Tanrı'nın kendisinin ateist olması, "kaldıramayacağı taş yaratabilir mi?" Sorusu, "kendisini öldürebilir mi?" sorusu mantıksal hatalı sorulardır. Mantıksal safsatalardan ibarettir. (Artık kaçıncı kez bu konuyu açıklayacağım bilmiyorum)
5. Tanrı monoteizme göre aşkın varlıktır. Ezeli ve ebedidir. Aynı zamanda da mutlaktır. Mutlak olan şey tanrının insan algısında var olan duyu, duygu, his değildir. Elbetteki insandan çok çok farklı bir sisteme sahip olmak durumundadır. Yani tanrı mutlak iyi yada mutlak kötü tanımı gereği olamaz. (Mutlak iyi/mutlak kötü tanrı modeli için (bkz:deizm)) bu sebeple bir çok entryde bahsedilen dem vurulan konuların yine bir çoğu mantık hatasıdır.
Devamı gelecektir. Tabi ki isteyen arkadaşlar ile seve seve teoloji ve teoloji terminolojisi üzerine özelden vs. sohbet edebiliriz.
Selam sevgi ve muhabbetle değerli arkadaşlarım.
(bkz:richard dawkins)