oruç tutmak

dehumanize
Islam dininin farz olan ibadetlerinden.
Çoğu müslüman için ilaç gibidir bu ay.
Ramazan boyu tutulan oruç, tüm yıl kırılan kalplerin yerini tutuyor gibi hissettirirmiş.
imambreaker
yeterince amacına ulaşmadığı düşündüğüm ibadet.Bakın çevrenize herkes bir ay boyunca sürekli yemek düşünüp yemek konuşuyor ve iftarda sahurda acıkmamak için ölümüne yemek yiyor.Bu fakirin halinden anlamak değildir bana göre bu sadece yemeğin ne kadar önemli olduğunu öğretir.Keza zaten bir çok insan bu ayda agresifleşebiliyor veya yaşamadığını sansa da sağlık sorunları yaşayabiliyor.Daha temizi nasıl olurdu diye sorarsan haddime değil ancak söyleyeyim.1 ay boyunca gündüzleri aç kalmak yerine et yememek olurdu ne bileyim pahalı yememek olurdu ve yahut direkt olarak fakiri fakir bırakmayın anasını satim o zaman anlayacak birey de kalmaz ortada.
ocypodea
Fakirin halinden anlamak için bilmem kaç saat boyunca aç kalmak ve akşam özene bözene hazırlanmış her zamanki yemek sofralarından çok daha zengin bir sofrayla karnını tıka basa doyurmaktır.Peki ya bunun neresi fakiri anlamaktır?
gravity0
Aslında mantıken çok güzel bir ibadet.Ama neden oruçta başka bir şey denirse kimsenin bir cevabı yok.Ama ne yazık ki günümüzde mantığıyla yapılan bir ibadet değil.Sonuçta senin anlamaya çalıştığın insan günün sonunda tıka basa yemek yiyeceğini bilmiyor yada tıka basa yiyemiyor.
albus percival wulfric brian dumbledore
kendilerine sorsanız (tabi az bi araştırma yapabilenlerine) vay gardaşım oruç şöyle faydalı yok efendim böyle faydalı bak beyinde filanca bi bez varmış oruç ona iyi geliyomuş

büyük harflerle hayır

oruç ona iyi gelmiyo arkadaşım ona iyi gelen şey aç kalmak
aç kalmanın epifiz bezini daha çok çalıştırdığı bilimsel bir ispat bu da daha fazla melatonin salınmasını sağlayarak vücudun anabolik fonksiyonlarını hızlandırıyor

fakat oruç sadece aç kalmak değil aynı zamanda susuz da kalmaktır ve inanın bana akşama kadar güneşin altında çalışıp susuz kalmanın vücudunuzda bi s*ke yaradığı yok hatta vücudunuz dile gelse ananıza söver.

sözün özü laikdaşlarım ara sıra kendinizi aç bırakabilirsiniz bu size faydalı olabilir ama sakın susuz kalmayın.
mortallman
Dini literatürde güneşin doğuşu ile başlayıp, batışı ile biter. Hiç bir şekilde vücut içine madde sokulmayan eylem olmakla birlikte manevi olarak ise günahtan kaçınma ya çalışmak sureti ile yapılan eylemdir.
lux
her yıl olduğu gibi bu yılda 1 kere gerçekleştireceğim eylem.
eskiden tüm gün oruç tutup iftarda sigara içme zevkini yaşamak için tutardım. artık sigara içmiyorum, eskisi gibi eğlenceli olur mu bilemem. belki ironla iftara gideriz.
2
codex cumanicus
Nefsi terbiye etmesi noktasında tutarlı, uygulayanların bunu gerçekleşirme metodu konusunda ise ne yazık ki iki yüzlü bir tavıra maruz kalan dini ritüel.

İslam esaslarından, şartlarından biri olan oruç tutmanın temel felsefesi nimetlerin kıymetinin bilinmesi adına nefsi terbiye etmektir. Oruç sadece aç ve susuz kalmak değildir, kötü söz söylememek, haset etmemek ve yardımlaşmaktır .

Ama günümüz Türkiyesinde tam gün aç gezdikten sonra kendisini bilimum köfteler, zeytinyağlılar vesaire bekleyen sofrada tüm bu felsefeyi unutan süslümanlar ibadetin mottosuna gölge düşürmektedir. Oruç tutmayana gösterilen saygısızlık, başkası yemek yerken gördüğünde imanın zedeleneceğine dair asıllı asılsız varsayımlar. Yok kardeşim, yalandan yere aç kalıp da faize, dolandırıcılığa ,fırsatçılığa, dedikoduculuğa devam etmeyin. Şov için oruç tutmayın. Ülkede yemek yediği halde aç kalan milyonlarca öğrenci varken kendinizi açlıkla terbiye ettiğiniz yanlgısına düşmeyin