confessions

the war

Admin  · 26 Temmuz 2016 Salı

  1. toplam giri 48
  2. takipçi 46
  3. puan 1335

hırrime

the war
kürtçe ve zazaca y****m anlamına gelen söz. dj dikkat videosu sonrasında tüm türkiye de dillere dolanmıştır. bi dj dikkat ülkenin dil yapısını değiştirdi. hayatında tek kelime kürtçe, zazaca küfür etmemiş adamlar şimdi sağda solda hırrıme, hırrım gibi şeyler söylüyor.

cejna we piroz be

the war
kürtçe bayram kutlama cümlesi.

örnek kürtçe bayram mesajları;
Cejna we bımbarek be
Bayramınız mübarek olsun

Cejna Remezanê pîroz be
Ramazan bayramı kutlu olsun

Cejna Remezanê bımbarek be
Ramazan bayramı mübarek olsun

winston dark blue

the war
Nikotin oranı çoğu sigaradan çok daha fazla olan, daha erken kanser olmanıza ya da daha çabuk sigara bağımlısı olmanıza neden olacak sigaradır. Daha iyi anlamanız için winston dark blue Zifir oranı 0,8 mg Winston One (White) 1 mg. dir.
Winston dark blue nikotin 0,8 mg - winston one 0,1 mg
winston dark blue Karbonmonoksit : 10 mg - winston one 2mg
kısaca bu sigarayı içmek diğer sigaraları içmekten daha hızlı öldürür.

Diğer winston sigaraları

Winston Light
Zifir : 8 mg
Nikotin : 0.7 mg
Karbonmonoksit : 9 mg

Winston Blue
Zifir : 8 mg
Nikotin : 0.7 mg
Karbonmonoksit : 9 mg

Winston Gray
Zifir : 6 mg
Nikotin : 0.5 mg
Karbonmonoksit : 7 mg

Winston Slender Gri
Zifir : 4 mg
Nikotin : 0.4 mg
Karbonmonoksit : 4 mg

ruh halini anlatan sözler

the war
sürekli değişen ruh haline sahip olduğum için yazacak söz bulamadığım başlık.
ama yine de “Hayatta en önemli şey nedir? Açlık çeken bir ülke birine bu soruyu sorarsak cevap “yemek” olacak. Donmakta olan birine aynı soruyu sorarsak cevap “sıcak” olacaktır. Kendini yalnız ve çaresiz hisseden birine soracak olursak cevap mutlaka “diğer insanlarla beraber olmak” olacaktır. Ama bütün bu ihtiyaçlar giderildikten sonra, bütün insanların ihtiyacı olan bir şey var mıdır hala ? Filozoflar buna evet diye cevap verirler. Onlara göre insan sadece ekmekle yaşayamazlar. Tabi ki bütün insanlar yemek yemelidir. Ayrıca sevilmeye ve ilgi görmeye ihtiyaçları vardır. Ama bütün insanların ihtiyacı olan bir şey daha vardır: Kim olduğumuzu ve neden yaşadığımızı bilmek.”

gopnik

the war
rusya kız meslek lisesi önünde saçları yarım kilo joleli, ellerinde soda şişesi gibi vodka şişesi olan, yoldan geçenlere 50 penni ver tırrek diyen rusya'nın kekoları.
internette dolaşan fotoğrafları ile türk kekoları arasında ki tek fark rus gopniklerin sarışın olması.



old but gold

the war
Türkçesi; "eski ama altın" anlamına gelen, genelde eski güzel şeyler ile yeni saçmalıkları kıyaslayarak internette üzerine "old bult gold" yazarak servis edilen gönderiler yüzünden popüler olan ingilizce kelimedir.

örnek old but gold




ebu talib bin abdülmuttalib

the war
geçen sünnetsiz öldüğü için kafir olduğunu söyleyen bir twit görmüştüm. sanki 2 gram az etin olduğu zaman cennete gideceksin ya aq.

Ebu Talib 539 yılında Mekke'de doğdu CE . Muhammed'in babasının kardeşi Abdül fatherh'in , Muhammed'in doğumundan önce ölen kardeşi Abdülāh'in kardeşi Haşimi'nin oğlu Abdül Muttalib'in oğlu idi . Muhammed'in annesi Āminah bint Wahb'ın ölümünden sonra, çocukken Muhammed'in büyükbabası tali Abdul-Muttalib'in bakımı yapıldı. Muhammed sekiz yaşına geldiğinde, 'Abdul Muttalib öldü. Muhammed'in amcalarından biri onu içeri almaktı. En yaşlı El-Harith onu almaya yetecek kadar zengin değildi. Yoksulluğuna rağmen Abu Talib cömertliği nedeniyle Muhammed'i aldı. [5] Ebu Talib Siqaya ve Rifada'dan sorumlu olmasına rağmenHac hacılar (Yiyecek ve İçecek) , fakirdi.

Muhammed amcasını çok sevdi ve Ebu Talib de karşılığında onu sevdi. [6] Ebu Talib yetenekli bir şair olarak hatırlanır ve Muhammed'i destekleyen birçok şiir ayeti ona bağlanır. [3] [7] Ebu Talib bir ticaret seferi için ayrılmak üzereyken, Muhammed ağladı ve ondan ayrılmaya dayanamadı. Buna Ebu Talib, “Tanrı tarafından onu yanıma alacağım ve asla birbirimizden ayrılmayacağız” diye cevap verdi. [8]

Hayatın ilerleyen saatlerinde, bir yetişkin olarak, Muhammed, Ebu Talib'in şiddetli bir kuraklığın ardından finansal olarak mücadele ettiğini gördü. Muhammed, Abu Talib'in çocuklarından birinin sorumluluğunu almaya karar verdi ve Al-'Abbas'ı aynı şeyi yapmaya ikna etti . Bu konuyu Abū ūlib ile tartıştılar, en sevdiği çocuğu Aqīl'ın onunla kalmasını istedi. Al-'Abbas seçti Cafer , Muhammed Ali seçtik. [9] [10] [11] [12] [13] [ aşırı alıntılar ]

Muhammed'i korumak [ değiştir ]
Kabile toplumunda, bir aşiret ilişkisi önemlidir, aksi takdirde bir adam cezasızlıkla öldürülebilir. [14] Banu Hashim'in lideri olarak Ebu Talib, Muhammed'e karşı koruyucu olarak hareket etti. Muhammed, İslam'ın mesajını vaaz etmeye başladıktan sonra , diğer Kurayshite üyeleriKlanlar giderek daha fazla Muammad tarafından tehdit edildiğini hissetmeye başladılar. Onu susturma girişimlerinde, Abū Ṭālib'e yeğenini susturması veya kontrol etmesi için baskı yaptılar. Bu baskılara rağmen, Abu Talib, Muammad'in desteğini koruyarak onu Kureyş'in diğer liderlerinden korudu. Kureyş'in liderleri birkaç kez doğrudan Abu Talib ile karşı karşıya geldi. Ebu Talib onları kızdırdı ve Muhammed ile kendisini Kur'an arasında bir yarışma olsa bile desteklemeye devam etti. Bir bakıma, Kureyş, Banu Haşim'le bu çatışma yüzünden mücadele etmekle tehdit etti. [15] Böyle bir çatışmanın özel bir anlatımında, Ebu Talib, Muhammed'i Kureyş ile konuşması için çağırdı. Muhammed, Kureyş liderlerinden shahada demelerini istedi ve hayret ettiler. [16]

Kureyş, Ebu Talib'e rüşvet vermeye bile çalıştı. Abu Talib'e, Muhammed'i ele geçirmelerine izin verirse, Kureyş'in en yakışıklı gençliği olan Umarah ibn el Walid ibn el Mughirah'ı evlat edebileceğini söylediler. [Bu da başarısız olduğunda, Kureyş, diğer kabilelerin Banu Hashim soyunun üyeleriyle ticareti veya evlenmesini boykot etme desteğini ortaya çıkardı. Bu boykot, Muhammed'in ilk vahiy almasından yedi yıl sonra başladı ve üç yıl sürdü. [Amaç, Haşimi'lere baskı yapmak ve hatta onları teslim olmaya aç bırakmaktı. ] Güvenlik uğruna, Banu Hashim'in pek çok üyesi Ebu Talib'e (İslam Ansiklopedisi) yaklaştı ve yer bir getto gibi oldu . Bu aşırı zorluğa neden olmadı , çünkü birçoklarının diğer kabilelerde kendilerine mal kaçıran aile üyeleri vardı. Ebu Talib'in kardeşi Ebu Lahab , bu konuda Kureyş'in yanında; Kureyş'e destek göstermek için Abd Shams bölgesindeki bir eve taşındı. Muhammed'in delirmiş ya da sahtekâr olduğunu düşünüyordu.
Muhammed'i korumak, Ebu Talib ve Banu Haşim üzerine büyük baskı yaptı. Bir örnekte Abu Talib, Muhammed'e “Beni ve kendini kurtar ve bana dayanamayacağımdan daha fazla yük getirme” dedi. Muhammed cevap verdi, "Ah amca! Yüce, Yemin ederim, güneşi sağ elime koymalılar ve solumdaki ayı bu nedenden mahrum etsem bile, Tanrı onu haklı çıkaracak veya beni hakaret edinceye kadar yapmam. süreçte yok olmak. " Yeğeninin duygularını gören Abu Talib, “Git, yeğeni ve ne dilediğini söyle.” Tanrım, seni asla bir nedenden dolayı teslim etmeyeceğim.

Ablib, Muhammed'in görevinin başlamasından yaklaşık 10 yıl sonra, 80'den fazla yaşta 619'da öldü. Bu yıl, Muhammed için Üzüntü Yılı olarak bilinir , çünkü sadece Abu Amca Ambi ölmedi, aynı zamanda Ebu Talib'in bir ayı içerisinde karısı Khadijah Bint Khuwaylid'i öldürdü .

Ebu Talib ölmeden önce, Muhammed ondan Shahadah'ı telaffuz etmesini istedi . Başka bir gelenekte Ebu Talib, sahte ifadesi olan Quraysh tarafından Shahadah demekten vazgeçti. Tarih yazarı Fred McGraw Donner'e göre , bu geleneklerin her ikisinin de çok eski isnadları var, ancak ilk varyasyonun, ikinci varyasyonun daha eski, ilk varyasyonun bir modifikasyonu olduğunu gösterebilecek iki farklı isnası var.

Abu Talib'in ölümünün başka bir varyasyonunda, Abu Talib'in öldüğü sırada oturan Al-'Abbās, Abu Talib'in dudaklarını oynattığını gördü. Al-'Abbā'ler Abu Talib'in shahada'yı söylediğini iddia etti, ancak Muhammed bunu duymadığını söyledi. Bazı Müslümanlar bunu Abu Talib'in bir Müslüman olarak öldüğünün kanıtı olarak görüyorlar. Ancak, kaynakların çoğunluğu Ebu Talib'in bir pagan öldüğünü belirtiyor.

Ebu Talib'in ölümünden sonra, Muhammed korunmasız kaldı. Abu Talib'in erkek kardeşi ve halefi olan ailenin şefi, yani Abu Lahab, onu, Muhammed'in düşmanı olduğu için korumadı, bu yüzden, Muhammed ve takipçileri inanılmaz bir zulümle karşı karşıya kaldılar. Muhammed, “Allah'tan, Kureyş, Ebu Talib'in ölümünden sonra bana asla zarar vermedi” diye açıkladı. İlk Müslümanlar, Kur'an tarafından zulümden kaçmak için Medine'ye yerleşti.


Ebu Talib'in hatırası Sünnilerin ve Şiilerin siyasi amaçlarından etkilenir. Ebu Talib karakteri, Abbasi / Şiî iktidar mücadelesinde temeldi.

Aslen Şiiler olduğunu iddia eden Abbasi, Emevi hanedanını devirmek için Ajamis'le birlikte çalıştı ve ikisi de Muhammed'le atalarının ilişkisini alarak iktidar iddialarını meşrulaştırmaya çalıştı. Abbasiler atalarını Al-Abbas ibn Abdul-Muttalib'e kadar takip ederken, Alişler atalarını Abu Talib'in oğlu Ali'ye kadar izlemişlerdir. Bu nedenle, güvenilirliklerini kanıtlamak için Abbasi (Sünni İslam'ı kucaklayan) bir pagan öldüğünü vurgulayarak Ebu Talib'i itibarsızlaştırmaya çalıştı.


Şiiler , ilk İmam'ın babası Ali'nin, İmam'ın kendisi kadar büyük olması gerektiğine inanıyor. Şii Müslümanlar, Ebu Talib'i yükseltir ve onu Muhammed'in kahramanca bir savunucusu olarak görür. Bu açıdan birçok kaynak, Abu Talib'in gerçekten Müslüman olduğunu iddia ediyor, inancını sır olarak saklıyor, böylece Muhammed'i daha iyi koruyabilecekti.

Bir açıklamada, Ebu Talib hastalandığında, Muhammed kendisine, Tanrı'nın inanmayanların yemesini yasakladığı üzümleri besledi. Bu, Ebu Talib'in dış eylemlerine rağmen İslam'ı kabul ettiği anlamına geliyor.

Şiiler ayrıca Ebu Talib'in atalarının Müslüman olduğuna inanıyor. Abu Talib'in soyundan İsmail b İbrahim , ve Şiiler "ruh ilahi göç" atalarının olarak soyuna uygulanır inanıyoruz. Ancak, 6 göre, 19 ve Sureler ve Kuran , İbrahim'in ab ( Arapça : أب , genellikle 'baba'), yani Azar , bir oldu tanrılı ve inkarcı . Ab teriminden beriAyrıca amcalar için Araplar arasında kullanılan bazı Şiiler [b] Azar böylece onun biyolojik babası olduğunu ima İbrahim'in biyolojik babası ama amcası, olmadığını iddia İncil figür Terah, yaptığı polytheist olarak nitelendirildi kim .

Ayrıca, Muhammed Khadija ile evlendiğinde, Ebu Talib evlilik vaazını okudu. Bu gerçek Ebu Talib'in tek tanrılığını ispatlamak için de kullanılmıştır.

Şiiler, çeşitli Sünni kaynaklardan alıntılar [ hangisi? ] , Mevlana Ubaydullah Bismil'den Arjah-ul-Matalib gibi [ birincil olmayan bir kaynağa ihtiyaç duyuldu ] , Ebu Talib'in Müslüman olduğu hakkında 300 Sünnet referansı bulunduğu bildirildi.
Sünni
Sünni İslam'da (En Çok Bilinen Vahhabi Tarikatı) Kur'an ayetinin 28:56 (“Ey Peygamber! Elbette, kimi sevdiğine rehberlik edemezsin, ama Allah'ın kime rehber olacağı”) Ebu Talib'in İslam'ı reddettiği hakkında açıklandığı bildirildi yeğeninin ellerinde.

Tarihçi El Maasındai'nin bir ifadesinde ve yaygın olarak Abbasi'lerin dolaştığı, iki kişiden birinin, “Ebu Talib'in İslam'ı kucakladığını, Tanrı'nın Elçisi'nin hoşuna gideceğini umuyorum. bir inançsız "

Aynı satırlar boyunca, Ali'nin Muhammed'e Abu Talib'in ölümünü bildirdiğini belirten benzer bir ifade var, “Ergin yaşlı adam amcan öldü” diyerek

corona cerveza

the war
Meksika'da Cervecería Modelo tarafından Amerika Birleşik Devletleri dışındaki diğer ülkelere yurt içi dağıtım ve ihracat yapmak için ve ABD'deki ihracat için Meksika'daki Constellation Brands tarafından üretilen bir biradır.

küreselleşmenin olumsuz etkileri

the war
başlıca küreselleşmenin büyük balığın küçük balığı yeme felsefesine dönüşmesidir. Küreselleşmenin türkiye gibi ülkeler üzerindeki olumsuz etkileri ise kültür şoku ile ülke'nin kendi kültüründen yavaşça koparak batı kültürünü benimsemesi. gerçi bize küreselleşmenin kültüre olan etkisi 20 yıl gecikmeli geliyor ama var olan kültürü tamamen silip süpüyor.

"Çünkü küreselleşme, ekonomik olduğu kadar siyasal, teknolojik ve kültürel boyutlu bir süreçtir. Giddens'a göre küreselleşme, tek bir süreç değildir, karmaşık süreçlerin bir araya geldiği bir olgular kümesidir. Üstelik çelişkili ya da birbirine zıt etkenlerin devreye girdiği bir süreçtir. Çoğu insanın gözünde, küreselleşme basitçe gücün ya da etkinin yerel toplulukların elinden alınıp küresel arenaya aktarılmasından ibarettir." alıntı https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C3%BCreselle%C5%9Fme

migros bira indirimi

the war
tekel bayilerinin tepkisini çekmiş indirimdir. Migros tekellerde satılan 12 tl lik birayı 8 tl ye kadar düşürerek biralarda %25 - %40 arası indirim uygulamış. Yapılan indirim 2 gün sürecek demişerdi ama bazı marketlerde hala sürüyor. Balıkesir migrosta indirimli fiyattan satışlar devam ediyor. Keşke kalıcı bir kampanya olsa diyecem de tapdk buna izin verir mi emin değilim. %80 ni vergi olan alkole %25 indirim gelince seviniyoruz tam türkiye ye yakışır bi hareket.

hastaneden rapor alma bahaneleri

the war
doktordan rapor almak için en iyi bahane kısa süreli hasta taklidi yapmaktır. amatör gibi karnım ağrıyor midem bulanıyor demek yerine %100 rapor alacağınız yöntem hasta şekline girmelisiniz.

1) öncelikle gözlerinizi 30, 40 kere hızlı hızlı açıp kapayın sulanması ve kızarmasını bekleyin.

2) hastaney girmeden önce hızlı 200, 300 metre depar atın yüzünüz kızaracaktır, ateşiniz çıkmış gibi görüneceksiniz.

3) yüzünüzü soğuk suyla yıkayın.

4) kulaklarınızı 2 dakika kadar sıkın.

tebrikler artık raporunuz var bu halinizle size rapor vermeyen doktok kanser hastasına bile vermez.

ömer bin hattab'ın kudüs fermanı

the war
1) Allah'a hamd olsun ki, bizi İslam ile aziz kıldı; iman ile şerflendirdi; peygamberi Muhammed ile bize rahmet eyledi; bizi dalaletten hidayete götürdü; aramızdaki dağınıklıktan sonra bizi bir araya getirdi ve kablerimizi birleştirdi; düşmanlarımıza karşı zafer verdi; bize bu beldeleri nasip etti; bizi birbirini seven kardeşler haline getirdi. Ey Allah'ın kulları! Bu nimetlere karşı Allah'a hamd ediniz.

2) Bu Ömer bin Hattab'ın Kudüs-i Şerif'deki Tur-i Zeytun'da millet-i İseviyenin şerefli patriği Safranbos'a verdiği ve bütün re'aya ile papaz ve patrikleri içine alacak şekilde tanzim olunan yazılı ahidnamesidir.

3) Bütün papazlar nerede ve hangi şartlarda olurlarsa olsunlar, biz Müslümanlardan emana sahiptirler. Bütün gayr-i müslimler, zimmet akdinin hükümlerine riayet ettikleri müddetçe, emanları geçerlidir. Biz müminler ve bizden sonra gelecek olanlar, onları korumakla mükellefiz. İtaat ve bağlılıkları devam ettikçe de bu devam edecektir.

4) Verilen bu koruma ve eman sözü kendileri için geçerli olduğu kadar, kiliseleri, manastırları dışarıda ve içeride bulunan bütün ziyaret mahalli olan mukaddes mekanları için geçerlidir.

5) Bu mukaddes mekanlar şunlardır: Kamame Kilisesi; Hz. İsa'nın doğum yeri olan Beytüllahim'deki Büyük Kilise; Kıbleye, kuzeye ve batıya açılan üç kapılı mağara.

6) Kudüs'te bulunan Hristiyanların dışındaki Hristiyan cemaatleri, yani Habeş Hristiyanları, Avrupa'dan ziyaret için gelenler, Kıbtiler, Süryaniler, Ermeniler, Yakubiler, Maruniler ve benzeri taifeler, tamamen adı geçen Patrik'e tabidirler; Patrik bunlara takdim olunur.

7) Zira bu sayılan patrik ve papazlara, Hz. Peygamber mübarek mührü ile eman vermiş ve korunmalarını istemiştir. Biz müminler de, onlara iyi davranan Peygamber hürmetine onlara iyi davranacağız.

8) Bu patrik ve papazlar, cizye ve benzeri mükellefiyetlerden, denizde ve karada muaf olacaklar; bunların Kamame Kilisesine ve diğer mukaddes mekanlara girişlerinden dolayı kendilerinden bir şey alınmayacak. Ancak Hristiyanların elindeki Kamame Kilisesine gelen ziyaretçiler, Patrik olana 1 1/3 dirhem vereceklerdir.

9) Bütün müminler, erkek olsun kadın olsun, sultan, hakim veya vali olsun, zengin olsun fakir olsun, mutlaka bu emirlerimizi koruyacaklardır.

10) Hristiyan reislerine bu mersum (ferman) sahabe-i kiramdan Abdullah, Osman bin Affan, Sa'd bin Zeyd, Abdurrahman bin Avf ve diğer sahabe kardeşlerimizin huzurunda verilmiştir.

11) Bu yazılı fermanda açıkladığımız emirler korunsun, riayet edilsin ve ellerinde kalsın.

12) Müminlerden kim bu fermanımızı okur da şimdi veya kıyamete kadar, ona muhalefet ederse, Allah'ın ahdini bozmuş ve Habibine isyan etmiş olur.

0 /