confessions

her boka muhalefet

votka  · 24 Temmuz 2017 Pazartesi

  1. toplam giri 662
  2. takipçi 38
  3. puan 10685

suriyelilere eleştiriler

ickial
bugun eskisehirde gezmek icin gittigim bir yerde bir grup suriyeli seref fakiri insan(???!) topluluguna denk geldim. basta oturup getirdigim yemegimi yerken bana olan bakıslarından zaten beni yadırgadıklarını farkettim ama ses cıkarmadım, cunku burası benim ulkem, benim vatanım ve ben buranın misafiri degilim, asıl yadırganması gereken multeciden hallice olan kendileriydi.
yemegimi bitirdikten sonra kalktim ve uzun taslık alanı gezmek icin iceriye girdim, cekim yaparken suriyeli bu bahsettigim insanlara denk geldim, onlar da cekim yapiyordu, yanındaki baska bir """"kadın""""da instagramdan canli yayin yapiyordu. etrafi gosterip anlamadigim dilde konusuyordu.
sonra kafami cevirip baktigimda kadinin beni kameraya cektigini ve bana bakarak alayli gulerek bi seyler soyledigini farkettim. tersleyici bakıslarla baktım ve yanindaki kizin bana diklenip ustume bakip bi seyler soyledigini gorunce daha cok sinirlendim ve cekim yapmaya devam eden kadina donup ingilizce bi seyler sacmaladim (ulkene don, bizi rahat birakin, igrencsiniz, berbat kokuyosunuz gibi basic seyler)
kadin bana bakti ve kamerayi indirdi sonra da baska yerleri cekip sanki bu olay yasanmamis gibi devam etti. ama bu affedersiniz or*spu cocugu insanlar oradaki diger suriyeli erkek kadin cocuk hepsine beni gosterip bir seyler soyledi onlar da ustume bakti. giydigim sey o kadar normaldi ki, ki kıyafetin anormalligini sorgulamak bile aptallik o ayri, ne duruma düstük siz düsünün.
ne dedigini anlamasam da o dili bilmesem de kendimce cıkarım yapabildim ve bana kufrettiklerini kotu kelimeler kullandıklarını anladım. telefonumu cebime atip oradan ciktim
merdivenden inerken kadinin ve yanindaki les kargalarının da geldigini gordum. goz ucuyla arkama baktim kadin beni videoya kaydediyordu. (sen kimsin ki beni ne ile teshir edebilirsin?)
kadina bakmadan elimi havaya kaldirip orta parmak yaptim, bunu da ceksene sen bunu hak ediyorsun gibi cumleler kurdum.
sonra bi urfali aileye denk geldim, daha dogrusu beni ve bu yasananlari uzaktan gormusler. sandim ki turk turke destek olacak, bana moral verecekler, ama oyle bi sey olmadi. bu kilikla dolasirsan laf ederler cik buradan burasi turbe buraya boyle gelinmez vs falan dediler sonra da arabalarina bindiler. polemige girmek istemedim nedense bu insanlarla.
rahatsiz oldugum sey bu suriyelilerdi. geldikleri yerden kara carsafla gelip burada utanmadan açılan saçılan kadinlarin bana yaptiklariydi. gerci bana bunu yapanlar otantik kıyafet gibi biseyler giyiyordu. belime hırkamı bagladım, yoluma baktım. cunku suriyeliler hala etraftaydi.
tum suriyeli kim varsa cidden nefretimi kazandi bugun.
ben hayatimda bu kadar asagilanmamistim, bir an once gitmeleri sart. benimle beraber turk vatandasligini paylasmaktan utanmayan savasmaktan aciz odlek suriyelilerin hepsi nefretimdir bu saatten sonra. cocuga kadina bebege yazik diyenler gelmeden, hepsi nefretim! yilanin basini kucukken ezeceksin ki ileride seni sokmasin derler. kendi ulkemdeki aksilikler yetmiyor suriyeli eklendi bi de hay amk
1

yazarların piç halleri

baran anlattı
mavi bir yaka kartım var benim, boynuma astığım ipin üzerinde çalıştığım firmanın logoları var. bazen renklerin örtüştüğü mağazalara girip kart kısmını gömleğin cebine sokuyorum. boyunluğu da ters çevirip başlıyorum tişört filan katlamaya. eğer mağaza çok katlıysa bir şeyler soran herkesi diğer katlara, kabinleri soranları çıkışa doğru yönlendiriyorum. fiyat soranlar en sevdiklerim, genel duruşlarına göre faiş fiyatlar çekiyorum.

bir defa çalışanlardan biri “sen yeni mi başladın” diye sorunca “evet” dedim. adamlarla sigara molasına çıktık, öğlen yemeği yedik, sonra bana paspas itelemeye kalkıştıklarında “s*kerim lan işini de gücünü de” diye isyankar bir çıkışla istifa ettim.

böyle de bi eğlence şeklim var.
2

oğuzhan uğur

jakoben
temel karamollaoğlu'nu programına çıkaran çakma atatürkçülerin çakma atatürkçü ikonu.bu tür balonlar bir yerde patlar.hep patladı.fakat kitlede balon olduğu için farkedilemiyor hiç bir zaman.zaten vatan partisinden yana görüşlere sahip bir kişilik fazlasını beklemek ahmaklık olurdu.

8

30 mayıs 2018 habertürk canlı yayını

franz
Nagehan Alçı: erdoğan'ın diplomasını soruyorsunuz biri de size taşrada öğretmenlik yaptınız derse ne olacak?

Muharrem İnce: Dur söyledin bir kere. Oradan öyle kaçamazsın, geriye gel.

Nagehaaaann, terk et bir an önce orayıııı swh swh.

Edit Piaf:

Alçı: kitap okuyorum diyerek halka yukarıdan bakmıyor musunuz?

Bu nedir aga swh.

Edit2:

Alçı: bir videonuzu izledim 3dakikalık, aleviler hakkında şunları şunları söylüyorsunuz.
İnce: evet, iyi ezberlemişsin.

Edit3:

Didem arslan yılmaz: Çalışmadığınız yerden mi geldi?
İnce: yok, siz yeter ki sorun.

Şu an o konuda nutuk çekiyor. Swh swh.

vatan haini

zehir
Ordumuz Herhangi Bir pkklı, ypgli, deaşlı, ypjli, ve Diğer Gruplardan Teröristin Götüne Süngü Soktuğunda Ülkemiz İçinde Götüne Gemi Direği Girmişçesine Çığlık Atan Oros.u Evlatlarının Kısa Tanımıdır

Selahattin demirtaş

zehir
Barışı Savunduğunu İddia Ederek Terör Örgütünün Siyasi Temsilciliğini Yapan Silik vede Si.ik Karakterdir.

Belki Hepimizin İçten İçe Sövdüğü Şeref, Haysiyet, Onurdan Bi Haber Yaşayan Adi Varlık.

Bu Adamlar Oros.u Çocu.u Olabilirler Ama Aptal Değiller.

Recep tayyip erdoğan

baran anlattı
Başladığında aklında tek bir amaç vardı: şeriat. Seçimi kazandıktan sonra ılımlı ayağına yattı, laikliği Atatürkçülüğü savunduğunu söyledi. Devlet kurumlarını özelleştirdi, arazileri şirketleri yabancılara sattı, ılımlı tutumuyla yabancı sermayeyi ülkemize çekti. Ülke ekonomik olarak büyümeye başladı. Devletin bütün kesimlerini ele geçirdikten sonra gerçek yüzü ortaya çıktı. Artık amacı şeriat değildi. Koltuk hırsı, rant, krallık hoşuna gitti. Binlerce yeni şirket kuruldu binlerce dolar milyarderi türedi. Bütün parayı ülke kalkınması yerine inşaat rantına, oğullarının gemilciklerine yatırdı. Bir yandan da köprüler, yollar, hastaneler yaparak insanların gözünü boyadı. Bilgisayar kavramı dahi olmayan Türk halkına yıllar sonra teknolojiyi kendi keşfetmiş gibi hastane, eczane, banka kuyruklarını öne sürerek eskiden nasıl yaşadığımızdan bahsetti. Krallık sevdası o kadar çoğaldı ki kendine bir saray yaptırdı. Önüne gelen herkesi darmaduman etmeye başladı. Buna kol kola bu yola girdiği fettullah hocası, melih gökçek'i dahil. Şimdi sistemi çökmeye başladı. Bu seçimi de kazanacak ama sonrakinden kendinin de umudu yok. Götürebildiği kadar götürmeye, sömürebildiği kadar sömürmeye çalışıyor. Modernleşmeye çalışan Türkiye'yi yıllarca geriye götürdün bre vicdansız, elbet bir gün yok olup gideceksin. Peki biz ne yapalım? Orta doğu ülkesine çevirdiğin, yabancı sermayenin korkup kaçtığı, 21 yüzyılda darbe denen şeyin yaşandığı, yılllarca ohalin devam ettiği bu orta doğu ülkesindeki gençler ne yapsın? Umutlarımızı, geleceğimizi, Atatürk'ün emanet ettiği gençleri aydınları harcadın, çaldın, yedin, yedirdin, hakkı olana hakkını vermedin, kayırdın. Gerçekten inanıyor musun öbür dünyaya ya da cennete gideceğine? Ben inanmıyorum, hepimizin ahı üzerinde.

suriyeli mülteciler

jakoben
insanlar tarafından acınan kitle.emperyalizme baş kaldırmazsak avrupa'da bize acıyacak bunların durumuna düşeceğiz.tüm veri bunu gösteriyor.zaten ülkenin orta üst sınıfının bir çoğunun ya yatırımları dışarıya gitti ya da kendisi.artık kadıköy'e gidince bile farkı görüyorum.aklı başında olan herkes gitmiş.kadıköy bile çomarlaşmış. çok arkadaşım var kaçan.memnun olanı var olmayanı fakat dönmeyi düşüneni duymadım.

sagopa kajmerin ateist olduğunu söylemesi

ickial
hep söylediğim, ama türbanlı bacılarımızı inandıramadığım bir gerçeği kendisinden duyduğumuz hadisedir. yahu yıllardır bu herif için din üstünden prim yapıyor ama bu adam çok uğraşıyo kesin ateist bu demiştim, saçmalama demişlerdi. öyleymiş işte. islamı çok kurcalarsan sonunda mantığınla çelişir işte böyle. zaten şaşılacak bi durum da yok bana kalırsa, ülkede kim dindar gözükse kim radikal islamcı olsa altından bir bok çıkmıyo mu zaten?

sevmem kendisini, hala daha sevmiyorum. birilerini sevip sevmemem inancı ya da inançsızlığından ötürü olmaz. ısınamadım gitti arkadaş... soru cevap etkinliginde bir herifin yazdıgı eleştiriyi bile kaldıramayıp dinleme diye tersleyen, kendisine abi engelimi açar mısın özür dilerim diyenlere hayır diyen egomanyak, küçük dünyalarını yaratmış kendi meslektaşlarına bile tepeden bakıp, "x repcisi mi? hic dinlemeye tenezzul etmedim ki nasıl biri bilmiyorum" gibisinden üstten cevaplar veren anlaşması zor oldugunu düşündügüm biri. üzgünüm sagocu varsa, müziğine saygım var ama kendisi benim gözümde sınıfta kalıyor

güvenilmeyecek insanlar

altayhan
özel hayatımda Dincilere kesinlikle güvenmem. Sebep:

Ortam durgun olunca sevimli görünürler. En küçük fırsatta kapkara yüzlerini gösterirler.

Sürekli takiye yaparlar. Bir sözleri bir sözlerini tutmaz.

Kadercidirler. Halkın sorunları umurlarında değildir.

2

laik günlük

laik bir hanim
or*spulardan ve or*spu çocuklarından çok sıkıldım sözlük. başımı alıp başını alıp gidenlerin olduğu yerlere gitmek istiyorum. hatırlanmamak, hatırlamamak istiyorum. sekizinci yaş günümde babamın bana son hediyesini verirken yanağıma kondurduğu öpücük dışında hiç bir anının beynimde yer edinmesini istemiyorum. unutmak istiyorum. kazayı, cenazeyi, siyah siyah elbiseler giymiş ağlamaklı insaları, ne derdin var diye sormaktan acil olan yakınlarımı, boktan olayları hayatının önünde engel gören aptalları unutmak. gökyüzüne yüzümü serip tanrıya soracak sorularımın cevap bulmasını istiyorum. pek istemiyorum sözlük sadece bunları gerçekleştirecek cesareti istiyorum.

bu milletin elinden dini alınmalıdır

ickial
böyle bir seyin gercekten olmasini isteyip de sonra kendinize laik sistemi destekliyoruz, bidi bidi laik genclik falan demeyin. komik oluyor cunku. affedersiniz de milletin neyi yasadigindan kime ne? olay milletin inanci degil devletin dinden arinamiyor olmasi. (bkz:#120915)'in dedigi gibi kurumlara tasinmasin yeter. ben bir muslumanim. ne kadar yasarim yasamam orasi beni baglar ama oyleyim, cikip da biri benim bu din vicdan ozgurlugumu kisitlayamaz.

bu milletin elinden dini alınmalıdır

the spook
Millet yerine devlet ve kurumlarından alınmalıdır. Kim kime tapıyorsa tapsın, kimin ümmeti oluyorsa olsun ama gözünüzü seveyim kurumlara taşımayın bunu. Çünkü 50 sefer dinini değişmiş yörük milleti, elinizden islam'ı alacağız deyince delirme derecesine geliyor. Müslüman olmayan atalarını, atası olarak kabul etmeyen milletin, dinini alırsan geriye bir şey kalmayacaktır çünkü. Ne beyin, ne de beceri...
1

nagehan alçı

ickial
bank asya'dan yüklü para çekip kocasıyla yalı alan, ama sırf iktidar partinin eteklerini öptügü için hapse girmeyen malum örgütün bir zamanlardaki(?) sempatizanıdır. 5 günlük erler müebbet almısken sen ne hakla televizyonda yayın yapabiliyorsun hala ya?

28 mayıs 2013 gezi parkı direnişi

jakoben
şu belgeseli tekrar izleyince bugün insanların genel olarak tahammül sınırlarının nasıl laçka edildiğini bir kez daha anlıyorum.2013 ten bile çok geri gitmişiz. eminim ki şu videodaki onurlu insanlar bu ülkeden çoktan gitmiştir.bizim gibi salaklar mı ki gerici or*spu çocuklarının toplumunda yaşayacaklar?

hayalhanem

jakoben
az önce bir videosuna denk geldim. kadınları hedef gösteren bir videoydu bu.bakın bunlar ve kitleleri çok tehlikeli.diğer benzeri bir kanal sözler köşkü adında .videoları sonuna kadar da izleyemiyorum zaten beynim alarm veriyor.bunların önüne geçmek lazım sosyal deney diye algı yaratmak çabaları içine giriyorlar yok namaz kılmaya kalkana karışan vatandaşın tepkisini ölçmeler falan.gibi.nedense kendi taraftarlarının tepkileri gerçekten bunun bir sosyal deney olduğunun bildirisinde zamanlama hatasını affetmeyecek cinsten.bıçaklanma şakası falan yapıyorlar.bunlar insan değil.olamayacaklar ve büyüdükçe tehlikeli oluyorlar
2

muharrem ince'nin cnn türk'e konuk olması

franz
Dün gece zevkten dört köşe eden konuşmadır.

İnce'nin ince ince dokunuşları karşısında yamulan muhabirleri bir daha göremezsiniz, youtube'ye tamamı aktarılmış durumda, kaçırmayın.

İzotop diyor, tezimi nükleer enerji üstüne yaptım diyor. Muhabirler yapmayın diyor, dinlemiyor muharrem ince. Vuruyor, parçalıyor. Yeter diyor muhabirler, olmaz diyor, bunu da alın, bu da var diyor. Sen dur diyor, o öyle değil böyle diyor. Swh swh.

Ve muharrem ince'den önce, muharrem ince'den sonra bonusu;



Ha bir de, ince'nin bir gülüşü var, görünn derim. Swh swh.

vakit türkiye vakti

nemlendirici kullanan ebu leheb
Türkiye'nin yirmi günlük tavuğu kaldı:

"Türkiye'nin beyaz et ihtiyacının yüzde 75'inin karşılandığı Sakarya, Düzce, Bolu, Kocaeli ve Bilecik'teki üreticiler, bakanlığın çıkardığı yönetmeliği imzalamayarak üretim yapmama kararı aldı. Bu karar dolayısıyla tavuk üretimi yüzde 80 azaldı. Tesislerde ortalama 20 günlük tavuğun kaldığı, fiyatların 20 gün içinde 2 katına çıkabileceği belirtildi."

Ayrıntıları internette bulabilirsiniz...

Tarımı, hayvancılığı bitmiş.. üretim bantları durmuş türkiye.. 16 yılda bunu yaptı, yine oy verin ki tamamen Afganistan'a dönelim.

mum söndü

caravaggio
Bağnaz, yobaz ve kuran'sız müslüman olanların Aleviliği toplum içinde karalamak üzere dile getirdiği bir hakaret biçimidir.

Söylenen şudur; kadın erkek toplanır mum söner herkes bir biri ile sex yapar.
Bu söylem biçimi islam dini gibi kapalı kültürlerde tramvatik etki yaratacağı ve toplumsal tepki oluşturacağı bilindiği için dile getirilmiş bir söylem biçimidir. Çünkü Alevilik(ekli-Beyt İnancı) islam dininin sonradan yobazlaştırılma sürecinden nasibini almamış ender mezheptendirler.
--
Tarihsel olarak Mum Söndü söylemi özünde trajik bir neden bulundurmaktadır;
Yavus Sultan Selim'e kadar alevilik mezhebi herhangi bir asimile politikası ile karşı karşıya kalmamıştır. Sonrasında gelen sünni padişahlar ile aşamalı olarak asimile ve Alevi mezhebinden olanlara karşı bir antipati gelişmeye başlamıştır.

Bu durum alevileri zamanla ibadetlerini gizli gerçekleştirme sürecine itmiştir. Dünya kültürlerinde evin reisinin kadın olduğu, ve kadının gerçek anlamda sözünün geçtiği ender inanç biçimlerinden olan Alevilikte kadın erkek ayrımı bulunmamaktadır.

Cem tutulacağı evde(Telli Kuran) gizlice toplanan aleviler İnzibatlara yakalanmamak için, toplanılan evde ve sokağın başında birer nöbetçi dikmektedirler. Eğer olası bir devriye o sokağa geliyor ise, birbirlerine haber verip, cemin tutulduğu evde baskın yememek için ev karartılmaktadır(Yani tek aydınlatma aracı olan mumlar söndürülür). Bu sayede orada alevilerin toplandığına dair bir kanıt kalmayacaktır.

Zamanla durumun farkına varan yetkililer alevilerin ibadet süreçlerini baltalamak için, halkı galeyana getirmenin bu aşağılık formulünü bulmuşlardır.
--
Zamanında Güner Ümit, Turnike Programında
Memet Ali Erbil Çarkıfelek canlı yayınında bu hakaret biçimine atıfta bulunan şakalar yapmış ve meslek yaşamları sona ermiştir.

doğum gününü yalnız kutlamak

lexxpowder
Yalnız olduğumun her sene yüzüme çarpılmasına sebep olan dürümdür. Yine arayan soran, nasılsın diyen, gel iki tek atalım aq diyen, aklına gelipte bi mesaj atan ya da koluna giripte yanagına bi buse konduran sevgilimin olmaması her sene daha da ağır geliyor. Ben de günah geceleri haline getiriyorum doğum günlerimi. Tüm pislikleri yapıyorum. Parayı dert etmiyorum. Bizim de olsaydı yanımızda birileri biz de pasta üflerdik amma velakin yalnızız azizim. Yalnızlık zor.
1

uzay ajansları bütçeleri ve diyanet bütçesi

tutzhee
diyanet 2016 bütçesini 6 milyar 867 milyon tl'den baz alırsak yaklaşık 2 milyar abd doları yapar.

şimdi 2017'nin verileriyle karşılaştıralım:
NASA, ABD – 19 milyar dolar
ESA, Avrupa Birliği – 6.1 milyar dolar
Roscosmos, Rusya – 2.5 milyar dolar
CNSA, Çin – 2 milyar dolar
ISRO, Hindistan – 1.4 milyar dolar
JAXA, Japonya – 1.4 milyar dolar

diyanet'in harcadığı parayı rusya, çin, hindistan ve japonya uzay araştırmalarında harcıyor. bakın sadece uzay araştırmalarına.

peki türkiye'ye bakalım:
türkiye'nin uzay işlerini tübitak yürütüyor ve tübitak'ın 2017'deki toplam bütçesi 894 milyon 403 bin dolar. burada dikkatinizi çekmek istediğim konu genel olarak tübitak'a ayrılan paranın bu yönde olduğudur, sadece uzay teknolojileri araştırmasına değil. yani bu parayı tübitak uzayın da dahil olduğu tüm bilimsel araştırma birimlerine ortak kullanıyor ki şahsi fikrim bu paranın da hibe olduğu yönünde, çünkü ortada bilim yok!

fazıl say

franz
Türkiye'nin yetiştirmiş olduğu, dünyaya açılmayı başarmış nadir sanatçılardan.

Hal böyle iken, muhalif kişiliği ve dine yaklaşımı yüzünden inanılmaz bir şekilde dışlanan yetenek.

Hatta öyle ki, okul kitaplarında müzik ve sanat kısmında ismi anılırken, sırf kişiliğinin aykırı olması nedeniyle ismi çıkarılmıştır.

Ancak emimim şöyle karşılamıştır bunu; eee? Yani?

2 temmuz 1993

deist imam
Ülkenin aydınlığının karanlığa dönüştüğü gündür.

(bkz:madımak katliamı)
(bkz:unutmadımaklımda)

Edit: yurdumun solcusunun bu katliamı hatırlatması ve bu katliamcı yavşaklara karşı her yerde mücadele etmesi bazı bit yavrularını rahatsız etmiş galiba. Kudurun ulan yavşaklar. Bu ülkede katliamlar yapan da katliamlara göz yuman da katliamlardan hesap soranlara karşı gelenler de cezasını çekecek bir gün elbette

madımak katliamı

tutzhee
madımak oteli'nde pir sultan abdal şenlikleri kapsamında kültür derneğine gitmeye hazırlanan kişilerin radikal islamcılar tarafından katledilmesi olayıdır. 2 Temmuz 1993'de yaşanan olay kademeli olarak gerçekleşmiş ve hiçbir müdahalede bulunulmamıştır. ortalama 500 kişi ile başlayan ve zaman geçtikçe artan radikal islamcı örgütün "müslüman türkiye" "kahrolsun laikler" naralarıyla 15.30 civarı başlattığı saldırı 19.30'a kadar sürmüştür ve bir avuç polis dışında yardım eden olmamıştır. bu süre zarfında otel içinden yardım istemek amacıyla edilen telefonlara gelen cevap "korkmayın askerler geliyor!" şeklinde olmuştur. atatürk'ün "cumhuriyeti biz burada kurduk" yazısını tahrip etmeleri değinilecek bir nokta olarak anımsanmalıdır.

ilk başlarda silahlı olarak saldırıya uğrayan ve ardından yakılan otelde aralarında 12 ve 15-16 yaşlarında çocukların da bulunduğu 35 kişi hayatını kaybetmiştir. türkiye'nin aydınlarını ve aydın geleceğini kaybettiğimiz madımak katliamı'ndan sağ kurtulan lütfiye aydın gibi kişilerin hayatlarında bu olay derin bir yara olarak kalmıştır. bunun yanı sıra hollanda'dan araştırma için gelmiş bulunan üniversite öğrencisi Carina Cuanna Thuijs'in de kurban gitmesi bu olayın yabancı basına yansımasına sebebiyet vermiştir. öyle ki carina'nın annesi olaylara inanamamış ve dönüş bileti tarihinde havaalanında kızını beklemiştir...

taraf dergisinin 1 ağustos 1993 tarihli sayısında "şanlı sivas kıyımı" olarak başlık atılmış ve "artık tc'de hayat yalnız müslümanlar için zor olmayacak, işgalci laikler için de zor olacak! sivas sadece küçük bir haber! herkes safını doğru seçmekle mükellef, bizden söylemesi!" şeklinde yorum bulmuştur.

edit: imla, ek bilgi

islam karşıtlığı

altayhan
islamofobi, tarihi ta endülüs emevileri'ne ve haçlı savaşları'na kadar götürebileceğimiz bir şey. Türklerin viyana kapılarına dayanmasıyla bu tiksinti hali realist bir korkuya dönüşmüş tabi.

Bugün ise medeni memleketlerde sarıkla, kara çarşafla gezen, oturmasını kalkmasını bilmeyen medeniyetsizler (özellikle arap göçmenler) bu fobiyi tetikliyor.

Şunun da altını çizeyim ki cia destekli terör eylemleriyle de -özellikle- avrupa ve amerika müslümanlara karşı giderek antipati duymaya başladı. He bizim salaklar ne yapıyor? En bariz örneği charlie hebdo olayı diyeyim siz hatırlayın.

şampiyonluk kutlamaları

the spook
bir ton gereksiz ve israf insan topluluğunun, her sene düzenli olarak yaptığı eylemdir. Fanatiklik veya holiganlık aptallıktır diye daha önce de demiştim zaten. Bugün iskenderun'da bir ton aptalın düşüncesizliği yüzünden, meşaleler arabayı yakacakmış, içinden annesi ve çocuğu son anda kurtarılmış. Ben başka bir şey demiyorum, düşüncelerinizde demek istediklerim oluşmuştur zaten. Her sene aynı tür haberleri okumaktan bıktım, siktiriniz gidiniz fanatikliğinizi kuyunuzda yaşayınız.

şeriat isteyen kişiler

altayhan
Şeriat denen şeyin içeriğinden zerre haberleri yok. Hele bir kadın nasıl savunur bunu anlamıyorum. Kadın yalnız sokağa çıkmasın, her yerini örtsün, gülmesin, ağlamasın, konuşmasın...

Bu dünyayı cehenneme çevirerek cenneti garantileyecek çomarlar! Hadi siz manyaksınız, bizi niye bu çukura çekersiniz arkadaş?

devrim neden zorunluluk

kanellos
Çünkü toplumsal ihtiyaçlar her zaman değişir ve ihtiyaçlara yönelik üretim mekanizmaları çoğu zaman tarihsel olarak geride kalır. Tıpkı dinlerin toplumsal ahlak normları ve kitlesel denetim için çıkması ve günümüzün bireyci ve kültürel farklılıkları destekleyen yaşayışına ayak uyduramayışı gibi.

yazarların yaşadığı tuhaf olaylar

baran anlattı
hayatımda bir kez otostop çektim. yaklaşık elli km yürümüştüm. bir ağbi durdu. ne tarafa diye sordu? "şehir merkezine" dedim.
arka koltukta iki tane ördek vardı. arabanın tavanına bile mıçmayı başarmıştı ördekler.
ağbi ön koltuğa gazete serdi. bindim. sırtımı yasladığım kısımda kurumuş ördek b.ku olduğunu görmüş olmama rağmen ses çıkartmadım, ayaklarım zonkluyordu.
ağbi "çocukları okula bırahacağım, önce onları bıraham sonra seni bırakırım" dedi. "tamam" dedim. onca yolu yürüdüğüm için nasıl uykum vardı anlatamam. bir köy evine yaklaştık. üç tane ilkokul öğrencisi bebe bindiler arabaya. bir tanesi ördeğin birini kucağına aldı. diğeri ördeğin üzerine oturmak için zıpladı, ördek manevra kabiliyeti gelişmiş olduğundan kendini kurtardı. üçüncüsü de araba kullanan babasının kucağına oturdu.
kucakta giden velet sık sık direksiyona saldırdı, dikiz aynasını kanırtarak söktü, ördeklerden birini benim kucağıma attılar.
okul, şehir merkezinden ters yönde. bir ara yanımızdan bir otobüs geçti. "ağbi ben ineyim olmazsa..." dedim. lafı ağzıma tıkadı. köy bakkalından hepimize gazoz aldı ağbi. veletlerden biri bana ne iş yapıyorsun diye sordu ben de astronotum dedim, göz kırptım, eğlendik.
bu velet babası bakkalla konuşmayı bitirip arabaya binince babasına "bu oğaabi hastrotmuş" dedi. babası da garipsemedi. bu arada saat dokuzbuçuk oldu. ağbiye "okul kaçta başlıyor yahu" dedim. "üğretmeng yoh, geç geliyür" dedi. yok mu geç mi geliyor anlamadım.
bir km sonra derme çatma bir yapıya ulaştık. oradan bir koyun aldık ve ağbi "çocuhlar öne gelsing, sen argıya geçh" dedi.
kucağımda iki ördek ve yanımda bir koyunla sehayate devam ettim. uykusuzluktan koyunla bakışırken kafam düşüyordu. "ağbi sen beni en yakın otogara bırak, ben oradan giderim" dedim.
"bah, bien sengi götüreciğem hemşehrim, sen nideceeen" dedi ağbi.
çocukları okula bıraktık. okul dediysem prefabrik yapılar kadar muhtemelen tek sınıflı bir bina. bizi karşılayan hademe "engişdeea, nirde galdınh yıav" diyerek üzerimize seğirtirken ağbi şaka olsun diye üzerine sürdü ve direksiyon hakimiyetine sahip olan bebe direttiği için hademeyi ezdi.çıkıp baktık. "adamın iç kanaması olabilir" dedim. ağbi "yığoh yıav ben her gün çarbıyom" dedi.
"ağbi saçmalama adam ölür" dedim, ikna ettim. arkaya hademe arkadaşı yatırdık, önde koyun ve ben hastaneye gidiyoruz, ördeklerden biri ayağımın dibinde, kucağımda koyun, arkada bir ördek ve bir ahlayıp vahlayan adam vardık hastaneye.
acil girişinde "iç kanama olabilir" dedim gelen görevliye. görevli kucağımdaki koyunun yüzüne bakıp sesin nereden geldiğin anladıktan sonra "veterinere gidin" dedi. "ağbi şaka mı yapıyorsunuz arkada yatan adam için diyorum" dedim.
şoför ağbi olayın ciddiyetini anlayınca ağlamaya başladı. arabayı park ettik, şoför ağbi sedyede götürülen hademeyi yoklamaya gideceğini benim arabada beklememi, polis gelirse dörtlüleri yaktığını, uzun kalmayacağımızı söylememi tembihleyerek gitti.
onun gitmesinin üstüne polis geldi. camı indirdim. "buraya park edemezsiniz" dedi. ben durumu izah etmeye çalışırken ördeklerden biri camdan atladı. ben de onu yakalamak için kapıyı açınca koyun da atladı. kısa bir an ördeği mi koyunu mu yakalamam gerektiğini bilemedim. polise "ağbi arkada bir ördek daha var ona sahip çıkın" dedim ve koyunun peşinden koştum. bu sırada bir şarjmatik gözüme ilişti. bu ilçeden kendi imkanlarımla kurtulabileceğimi düşündüm. koyunu tutmuşken oraya yaklaştım. bir lira atıp telefonumu taktım. koyunla rodeo yapıyormuşum gibi tuttuğum için insanlar şaşkın bakışlarıyla bizi süzüyordu. polis ağbi kaçan ördeği de getirip kucağıma verdi. telefonda açılacakmış gibi bir görüntü yoktu. (eski modeldir, şarja taksanız bile hemen açılmaz.) bu sırada ağbi geldi. "bunlar sana emanet ben bi eve gideceğm" dedi.
"ağbi ben bunlarla ne yapayım, al bunları da götür" dedim. "hanım gızar" dedi.
yanımda iki ördek bir koyunla hastane avlusunda beklemeye başladım. bir süre sonra koyun ot mot buldu yemeye başladı. büfeden pet şişe aldım kestim, suluk yaptım. ördekler su içti.
telefonumu kontrol ettim. yok. şarj olmuyor. büfeciden rica ettim telefonunu kullanmak için. aradım, arkadaşlarım geldi. (gecikmeli olarak) biraz garipsediler.
durumu izah ettim. "önce bu koyunu ve ördekleri eve bırakacağız sonra eve gideceğiz"
başta bu plan makul görünüyordu. hastaneden ayrılalı yirmi dakika olmuştu, yolda polis durdurdu bizi. arabadan inin dediler. indim, kelepçeyi taktılar.
koyun hırsızı ben
bu kez polis arabasında koyunla kucak kucağa ilçe emniyet'e gittik. iki de ördek var unutmayalım. onları ayrı iki koliye koyup ağızları açık biçimde kucakladılar.
iki saat kadar bekledim. ifademi verdim. ağbi geldi. durumu izah ettim.
ağbi şikayetini geri aldı. "gomserim arhadaşı danıyorum, gendisi hasdırottur zatenleri"
gece beni eve bıraktıklarında duş alıp deliksiz 12 saat uyudum.

evet, ben hasdırotum

not: bu otostopun nedenini de başka zaman anlatırım.
2

dünyayı gezmek

franz
Öküzün boynunda durduğunu, okyanusların uçlarından aşağıya döküldüğünü herkes biliyor.

Hoş bizim mahallede bi abi yuvarlak olduğunu düşünüp keşfe çıktıydı bi ara. Bir yer varmış, Hindistan'ın batı kıyıları falan sanmış.

Sonra algı operasyonu bu deyip çok oralı da olmamış.

askerlik

jakoben
eski en yakın arkadaşımı on iki ay gönderdiğim döndüğünde artık yakın arkadaşımdan geriye bir şey kalmadığını gördüğüm uygulama.çocuk şalterleri attırmış olarak geri döndü.ne neşesi kaldı ne keyfi.sonra da evlendi zaten.hey gidi gençliği hey.

edit; pkk'dan çok silahla şaka yapma potansiyeli olan çomarlardan çekindi hep.yapıyor çünkü or*spu evlatları.askerlik hayatı öğretirler demişler hep.hayatı değil bu boktan yurdun yurtdaşına çekmen gereken muameleyi öğreniyormuşsun hep.

bunlar ilginizi çekebilir