confessions

codex cumanicus

Rakı  · 26 Temmuz 2016 Salı

  1. toplam giri 693
  2. takipçi 39
  3. puan 8304

pencere

lux
kendini kontrol etmeyi öğrenmesi gereken yazar.
şiir paylaşmak güzel elbette ama tüm sevdiğin şiirleri aynı anda paylaşmak zorunda değilsin. gerçekten rahatsız edici. bir entry giriyorum bakıyorum 10 dakika sonra anasayfada yok. güzel bir çok entryi kaçırıyoruz bu yüzden. sözlükte bununla ilgili bir kural var mı bilmiyorum ama yoksa bile yazarın bunu düşünebilmesi lazım.

edit: kişisel bir problemim yok. görüşlerimiz çoğunlukla paralel. ama görüşlerini tam olarak savunamadığını düşünüyorum. sanki bir şeylerden çekiniyormuş yahut herkesi memnun etmeye çalışıyormuş gibi bir hali var.

laik sözlük

uduz tegin
Türkiye cumhuriyeti'nin temel direklerinin dayandığı bir ilkeyi benimsemiş interaktif sözlük. Fakat kendi yazar kitlesi bir şekilde sözlüğü terketmiş ve sözlük özgürlük çatısı altında her türlü pisliğe ev sahipliği yapar konuma gelmiştir. Sözde Atatürkçü sözlük; Atatürk'ün sallandırdıgı şeyh said'lerin, bombalattığı dersimlilerin, Kars'tan kovaladığı Moskof piçlerinin ve denize döktüğü Bizans artıklarının yuvası haline gelmiştir.
8

her erkeğin adam olmak için feminist bir kadına ihtiyacı var

frantz fanon
naif bir sözdür diyelim. niyet okumayacağım.
pek de uzak olmayan bir geçmişe kadar ben de feminizmi çok matah bir şey sanıyordum.
feminizm erkeği adam falan etmez onu bitirir. ki zaten kendilerinin dediği gibi amaçları budur.
feministler, erkek-kadın eşitliğini değil, kadın egemenliğini savunurlar. bu yolun sonu kadın diktatörlüğüne çıkabilir çünkü sorununu erkeklik olarak görürler. kadına yönelik zulmü patriyarka diye bir şeye bağlar. bu patiryarka öyle bir şey ki onun düzeninde erkekler kadınlara kıyasla 8 kat çok öldürülürler, 9 kat daha çok intihar ederler, ortalama olarak 5 yıl daha az yaşarlar, daha çok zorbalığa maruz kalırlar, aynı suçu işleseler de kadına kıyasla daha ağır cezalar alırlar ve daha çok idam alırlar. ama kadın yine de dezavantajlı bir cinsiyet olarak lanse edilir. mantıken; erkek diktatörlüğü yani patriyarka denen bi sistemde erkeklerin kadınlara kıyasla daha iyi yaşam standartlarında olması gerekmiyor muydu. erkeğe mahkum olmak başka bir şeydir ama mazlum olmak başka bir şeydir. yani kadının mahkumiyet koşulları erkeğin özgürlük koşullarından daha konforludur ve belki bunun için kadınlar özgürlüğe feministlerin ve solcuların istediği kadar düşkün değildirler. çünkü özgürlük alınınca erkeğin başına ne geliyorsa kadının da başına gelebiliyor.

feminizm bunları görmemeyi tercih ediyor. bir sürü kanıtsız sözlerle çıkıyorlar karşımıza eski yunan'daki laf kalabalığı yaparak geçinen avare filozoflar, sofistler gibi... ve solu aratmayacak şekilde fırkalara bölünürler ki böylece bir şey de soramazsınız yani bakın sizinkiler şöyle şöyle saçmaladı diyemezsiniz. derseniz eğer ehm ben zaten o akımdan değilim, gerçek feminizm bu değil denilir çünkü bir programın yok, örgütün yok kafana göre eğip bük negzel... ama sürüklendiğin yer 3 aşağı 5 yukarı en postmoderninden, en yobazından bir radikal feminizm'dir yani meme açan femen'in yanıbaşı. mesela kadına diyorlar ki ''8 mart'ta erkekleri mitinglerde linç edenler vardı'' yanıtt diyor ki ''erkekler de dövüyor..'' böyle bir argüman.. diyor ki ''birinden bir hikaye duydum, adam tacizciymiş, ama 8 mart'a katılmış. erkekler böyle kendilerini aklıyor'' yani buna daha ne denilebilir ki. dedikoduyla siyaset yapıyor...
tüm kadınları dezavantajlı unsur yaptılar her yerde %40 kotayı savundular, yetmedi sendikalar disiplin kurullarına fiilen %60 kotayı koydu yani adam çıt dese sendikadan atılacak. niye kota olsun, niye tüm kadınları otomatik olarak dezavantajlı ilan ediyoruz. sendikacı, memur teyzelerin, akademisyen ablaların dezavantajlığını benim külahıma anlatsınlar. erkek siyasetçi yıllarca kastırsın kadın kıçını devirip yatsın sonra çok daha vasıfsız olduğu halde kotadan girsin. bunlar yanlış şeyler. şimdi açıkça konuşacağım solun ya salaklığından ya da popülizminden kaynaklı olarak solu da ele geçirdiler. ne idüğü belirsiz hizipsel sendikal kavgalara kadınlık alet edildi, pezevenkleri dövmek kadın düşmanlığı oldu... hdp'de zaten feminist dikta vardı, sendika.org da mor çıkıyor. artık bu sol iflah olmaz. bu mahalleden sosyalizm çıkmaz.
1

türkiye solcusu

the spook
tamamen kıçından uydurma bilgiler ve ideolojiler ile kendi içlerinde bile ayrılmayı başarmış zavallı kişilerdir. Daha solun ve sağın genel anlamını bile bilmezken kendilerini bir örgüt gibi göstermişlerdir. Bir de her şeyi biliyormuş gibi kafasına göre hoşuna gitmeyen şeylere havlamaları yok mu... çomar diye dalga geçtikleri insanlarla sidik yarıştırmaktan başka bir işe yaramazlar.

internetten devrim yapmak

zehir
Yaşamı Boyunca Hiçbir Çalışmasını Sonuca Erdirip Hiçbir Başarı Elde Edememiş Sanal Dünyada Erişilemez Olduğunu Düşünerek Eline Bir Klavye Alıp Dünyayı Kurtarabileceği Fikrine Kapıldıktan Sonra Tweet Atarak Hükumet Yıkıp Yerine Yeni Hükumet Kurabileceğini Düşünen Sahipsiz, Amipimsi, Yüzeysiz ve Düzeysiz Marul Kafalı Güruhtur. Söylemleri Hoş Yaptıkları Boştur. Dilleri 1000 KM Ötedeki Devenin Götünden Bok Temizlerken 5000 KM Ötedeki Sineği Götünden Füzeyle Vurabilecek Teknolojiyi Üretenlere Atmadıkları Pislik Yoktur. Yetisiz ve Mineralsiz Kalmış, Fotosentez Yapmaya Bile Üşenen Bu Bitkiler Güneş Işığı Gördüklerinde Filizlenebilirler ki O Bile Kendi Çabalarıyla Değil. Kökleri Boklu Suyla Gövdeleri Kireçle Yaprakları Yapay Işıkla Beslendiği Sürece Dünyaya İtirazları Olmaz.

formula 1

turca
Çesitli araba markalarının kendi motorlarının en iyi olduğunu ispatlamak için araçları pistlerde yarıştırma sporu. Çok sıkı bir ferrari(Aslında kimi raikonenci eski mclarenci) olan ben, gelecek sezon efsane yarış ve yorumlar ile sol framede akacağım.

ülkü tamer

ofelia
İkinci yeni akımının önde gelen isimlerinden biriydi. Az önce bu diyardan göçüp gittiğini öğrendim. Kendisini severdim.

“Sen mavi bir tilkiydin, binmiştin mavi ata,
Ben belki dün ölmüştüm, belki de geçen hafta.”

odin

turca
Günde sadece 4 saat uyku
Dört bir tarafı hain dolu
Yorgun bitkin ama pes etmeyen bir beden
Hakkını ödeyemeyiz odin Reis.
Nereye vardık hiçbir şey.

balbal

altayhan
İnsan şeklinde heykellerdir. türk savaşçılarının öldürdüğü düşman sayısınca mezar başına dikilirmiş. Ki öte dünyada ona hizmet etsinler.

Orta asya'da taş baba ve gezer taş adlarıyla da bilinir.

Celal şengör

deist imam
Herbokolog. Aklıma şu hikayeyi getirmiştir.

Bir şemsiye tamircisi, yazmış olduğu şiirleri incelemesi için Shakespeare'a gönderdiğinde, ünlü yazarın cevabı şu olur:
“Dostum siz şemsiye yapın, hep şemsiye yapın, sadece şemsiye yapın.”

Dostum siz bilim yapın, Hep bilim yapın, sadece bilim yapın.

dehumanize

atticus finch
garip kişilik. hem ırkçılığa, faşizme karşı olduğunu söylüyor; kürtlere ve ermenilere yapılan zulümlerden bahsediyor, hem de türklere karşı ırkçılık yapıyor.

daha da garip olanını söyleyeyim. türkiye siyasetinde cephe mantığı vardır. yani bir insan ermeniyse ve faşizme karşı olduğundan, devlete muhalif olduğundan falan bahsediyorsa otomatikman ya hdp'liymiş ya da aşırı-sol siyasal çizgideymiş gibi bir görüntü oluşturur. toplumun normlarında bu durum böyledir, haliyle benim kafamda da dehumanize algısı böyleydi. arkadaşın bazı söylemlerini görene kadar (haklı olarak) "bu kesin bizden biridir" diye düşünüyordum. odtü'de okuduğunu söylemesinin de benim kafamdaki profile katkısı oldu ayrıca. sonra fakirlikle, yoklukla ve karşısındakinin ırkıyla, zekasıyla alay ettiği, kendinden "zeki, zengin, ermeni" diye bahsettiği girilerini gördüm. "bu ne menem iştir, böyle aşırı-solcu mu olur?" diye düşündüm tabii ki.

dehumanize sanırım kendisini hiçbir şekilde "türkiyeli" hissetmediği için türkiye siyasetindeki cephe mantığına da uyum sağlamıyor. hayatının bir bölümünü ermenistan'da geçirdiyse bunu anlayabilirim; bizim aksimize çocukluğundan itibaren türkiye içerisindeki cepheleşmeye entegre olmamış bir kişiliğe sahip olabilir. sonuç olarak kendisi acayip bir şekilde hem "ezilen ulus" kimliği taşıyan bir ermeni; hem de tartıştığı şahısın yoksulluğuyla ve zekasıyla rahatça dalga geçebilen ve malını mülkünü kullanarak insanları ezecek kadar iğrençleşebilen elitist bir küçük-burjuva demagogu.

kısacası dehumanize ile alakalı söyleyebileceğim olumlu bir şey kalmadı. he faşistin biri ona ermeni olduğu için, ırkçı söylemlerle saldırırsa o ayrı mesele, o zaman savunuruz tabii ki. ama o kadar. sınıfsal olarak beş para etmez birisi.