vaftiz

laiksavar
lütfun araçlarından biri. vaftizin lütfun araçlarından biri olduğuna ve vaftiz olmayı bile isteye reddeden kişinin kurtuluşunu riske ettiğine inanıyorum. Ancak istisnai birtakım durumlarda imanlı bir kişinin vaftiz olmadan da kurtulabileceği düşüncesindeyim. Vaftiz olma imkânı bulamadan ölen bir imanlı olarak kurtulabilir mesela. Eğer İsa'nın dirilmeden evvel öğrencilerine vaftiz emrini vermediği, dolayısıyla bugün için böyle bir şeyin geçerli olamayacağını iddia edecek olursak, İsa'nın yeryüzündeki görevi esnasında vaftize ve kurtuluşa ilişkin söylediği sözleri vaftizin bir lütuf aracı olduğunu delillendirmek için kullanabileceğimizden emin değilim. bilindiği üzere bu konudaki en güçlü ifadelerin büyük bir kısmı bizzat İsa'nın ağzından, İncillerdeki kronoloji itibariyle İsa henüz çarmıha gerilmeden önce söylenmiştir. Üstelik bu tür bir iddia veya ifadenin bağımsız bir İncilsel dayanağı olabileceğini de zannetmiyorum. kurtulup kurtulamayacağı hakkında net bir İncilsel yargıda bulunmanın pek de mümkün olmadığına inandığım daha başka insan grupları da var: Örnek vermek gerekirse, henüz reşit olmadan ölmüş bir çocuk yahut bebek, kendi hatası yahut sorumluluğu olmaksızın müjdeyle tanışamadan vefat etmiş bir kişi, zihinsel engelliler gibi insani gruplar hakkında, kurtulabilir yahut kurtulamaz gibi net bir yargıda bulunmamızın mümkün olmadığına inanıyorum. Yine de ben bu gibi insanlar konusunda ümitvar olmayı tercih etmiyor, bunun, bir imanlı olmadığım için benim görevim olduğu kanaatini taşımadığımı belirtmek istiyorum.
sophos
Vaftiz, suya batırma anlamına gelir ve Hristiyanlık için simgesel bir ritüeldir. İsa'nın Ürdün nehrinde vaftiz edildiği kabul edilmektedir. Ortodoks kilisesinde vaftiz suya girmeyi gerektirirken, Katolik kilisesinde sadece üzerine su serpmekten ibarettir.